Lázár János meghátrált: Sokakat érint ez a meglepő fordulat

Lázár János visszavonulót fújt.

Kevés a pénz Lázár János szerint, ezért a 76-os út helyett a 74-es bővíthetik négysávossá. Ezzel a legnagyobb fejlesztést önmaga torpedózta meg – írta meg a vg.hu.

Lázár János szerint nem bővítik a 76-os utat

Úgy tűnik, lekerült az Orbán-kormány napirendjéről

az ország legdrágább autópálya-beruházásaként beharangozott gyorsforgalmi út fejlesztése.

A 76-os út kibővítése kétszer két sávos autópályává egyik pillanatról a másikra foszlott semmivé.

Mindezt Nagykanizsán mondta el az építési és közlekedési miniszter, aki csütörtökön városban kampányolt. A tárcavezető Balogh László fideszes polgármester társaságában beszélt a térség és Zala megye infrastrukturális fejlesztéseiről. Ekkor mondta azt, hogy

„a magyar kormánynak Zalaegerszeg és Nagykanizsa egyformán fontos, ugyanakkor

a zalaegerszegieknek is támogatniuk kell Nagykanizsa fejlesztését”.

„Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak”

– fogalmazott Lázár.

Nincs pénz a beruházásra

Ezzel utalva arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti. Hozzátette, hogy utóbbit akkor fogják megvalósítani,

„ha még több pénzünk lesz”.

Lázár nem is olyan régen, tavaly decemberben maga jelentette be a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást a Zala megyei Fenékpusztán.

A hírnek legkevésbé a zalaegerszegiek örülhetnek. Annak, aki Budapestre tartana, 48-50 kilométeres kerülőt jelent Nagykanizsa érintése.

Ugyanakkor a kormány részéről érthető, ha nemet mondanak a beruházásra, ugyanis a 44 kilométer hosszúságú, a miniszter szerint is minden idők legdrágább közlekedési beruházásának nevezett fejlesztés

400 milliárd forintjába kerülne a magyar adófizetőknek.

A költségvetés jelenlegi rossz helyzetét ismerve ezt tényleg nem engedheti meg magának a tárca. Hogy lehetséges-e 10 milliárd forint alatt megépíteni egy kilométer négysávos autópályát, az már más kérdés. A magas költségeket magyarázhatja a szakasz komplexitása, összesen 36 híd épülne, köztük négy völgyhíddal.

Valódi Hírek