Megrendítő részletek érkeztek a verőcei tragédiáról – megszólalt a Magyar Hajózási Országos Szövetség

A verőcei hajóbaleset kapcsán nyilatkozott a Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője.

A motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy nagy sebességre volt képes a hobbihajó, a roncsokból ítélve pedig gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött – mondta a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője hétfőn az M1 aktuális csatornán.

Tóth Mihály a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, 2 ember halálával és 5 személy eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban kiemelte, mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.

A hajó típusából és annak – mintegy 190 lóerősnek tűnő – motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes. A roncsok is azt mutatják, hogy

„nagy sebességgel ütközött neki valaminek”

– vélekedett a Mahosz szóvivője.

Kapcsolódó: FOTÓKKAL: Ezt az öt fiatalt keresik a brutális verőcei hajóbaleset után

Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata. Több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben – fogalmazott.

Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig,

arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.

A rendőrség korábbi közlése szerint segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a szállodahajó kapitányát. A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.

Kapcsolódó: Őrizetbe vette a rendőrség a verőcei tragédiát okozó szállodahajó kapitányát

Megszólalt a Pest Vármegyei Kutató-Mentő Szolgálat vezetője

Balázs László kiemelte, a kutatásban több 100-an dolgoznak. Hozzátette, a mentési munkálatokat nehezítette, hogy korlátozott látási viszonyok között kellett megkezdeni a kutatást, amit tovább bonyolított a Dunában lévő uszadék és vízben úszó sok hajóalkatrész.

A Pest Vármegyei Kutató-Mentő Szolgálat vezetője a minap elmondta, a bejelentést követően nem lehetett tudni, pontosan hol történt a baleset, ezért a mentést irányítók döntése alapján 20 kilométeres körzetben kezdték meg a kutatást a Dunán. A szervezet hőkamerás drónokkal és a part menti részek átvizsgálásával segítette a hivatásos tűzoltók munkáját. Nyilvánvaló, hogy nagy erőjű ütközés történt, ezt a túlélő férfi, illetve a megtalált 2 áldozat – egy férfi és egy nő – sérülései is igazolják. A kutatási tevékenységeket egy operatív törzs koordinálja, és sötétedésig folytatják azt a Duna teljes szakaszán – ismertette hétfőn.

Kapcsolódó: Lesújtó hír érkezett a verőcei hajóbalesetről: Megszólalt a dunai mentőexpedíció vezetője

Hogy történt a verőcei hajóbaleset?

Súlyos hajóbaleset történt a Dunakanyarban szombat éjjel. A rendőrség hivatalos tájékoztatása szerint egy kisgéphajó ütközött össze egy szállodahajóval. Csécsi Soma, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője egy sajtótájékoztatón részletezte a történteket.

Május 18-án éjjel érkezett bejelentés Verőce közeléből, miszerint egy vérző fejű férfit találtak, aki valószínűleg hajóbaleset áldozata lehetett. A tájékoztatás szerint a helyszínen végzett kutatások során először egy férfi hołttestét, majd később egy nőét is megtalálták. A sérült kisgéphajót sikerült partra vontatni. A rendőrség egy szállodahajót is megállított Komáromnál, amelynek oldala sérült volt.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság több ember halálát okozó víziközlekedés-veszélyezetetés gyanúja miatt indított büntetőeljárást ismeretlen tettessel szemben.

(MTI/Nyugati Fény)

Kapcsolódó:

FRISS: Megdöbbentő dolgot tett a Verőcénél balesetező szállodahajó

Valódi Hírek