A Budapest–Belgrád vasútvonal kapcsán egyre keserűbb hírek érkeznek.
Lázár Jánosék beismerték, hogy 40 éves síneket és használt betonaljakat használnak a Budapest–Belgrád vasútvonal építése során 20 kilométernyi szakaszon. Ezzel önmagában nem lenne probléma, ám a projekt költségei a fellegekben járnak – mutatott rá Hadházy Ákos friss Facebook-posztjában. Megjegyezte, hogy az ügyet nem verte nagydobra a kormány, inkább a propagandára bízta, hogy szép csendben nyilvánosságra kerüljön a beismerés. A beruházás egyébként súlyos százmilliárdokba kerül, és körbelengi a korrupciógyanú.
Alább változtatás nélkül idézzük Hadházy Ákos vonatkozó bejegyzését:
„Lázárék szép csendben beismerték hogy valóban 40 éves síneket és használt betonaljakat építenek be a világviszonylatban is rekord drágán épített kelebiai selyemvasútba. Igaz, elmondásuk szerint a 150 kilométerből »csak« 20 KILOMÉTERT (!) érint a dolog, és szerintük spórolás végett eleve így tervezték a csodavasutat.
Értem,
ezek szerint nem UTÓLAG lopják szét az egészet, hanem ELEVE ÍGY TERVEZTÉK.
Amúgy nagyon sok jelzést kaptam, ami megerősítette azt, amit az első posztomban írtam: ÖNMAGÁBAN nem lenne ördögtől való, ha VALAHOL egy pálya felújításakor egy szegény ország szegény vasútjánál a mellékvágányokhoz 40 éves síneket használnak.
Na de ilyen költségek mellett?
A világ legkönnyebb terepén, a magyar Alföldön futó vasútra nem kellenek alagutak és hidak, mégis horribilis kilométerenkénti áron építenek a kínaiak (és Lölö).
Mennyi lenne, ha nem használnának 20 kilométeren 40 éves diósgyőri síneket??
Lázárék a cáfolatként előadott, de valójában a botrányos tény beismerését amúgy nem verték nagydobra, az egyik kisebb propagandalapnak (Világgazdaság) adták ki a feladatot, hogy szép csendben közöljék a beismerést és próbálják védeni a védhetetlent.”
A beruházásról
Országszerte költözniük kellett a családoknak az Orbán-kormány szerelemprojektje miatt, amelyről nemrég Aleksandar Vučić szerb elnök árult el pár információt. Mint mondta, reményeik szerint „magyar barátaik” 2025 végéig, vagy legkésőbb 2026 februárjáig, márciusáig végeznek az itteni oldalon a Budapest–Belgrád vasútvonal munkálataival. Ez azért érdekes, mert előzőleg úgy számolták, 2026 nyarára lehet kész a magyar oldalon a beruházás.
A szerbek egyébként sokkal hamarabb végezhetnek Szerbia 2024 végére teljesíti az építkezés ráeső részét – osztotta meg a balkáni ország elnöke.
(Hadházy Ákos/Facebook/Nyugati Fény)
Kapcsolódó: