Kiderült: Orbánék teljesen eladósítanák az országot, újabb kínai hitelt akarnak felvenni

Jöhetnek a kínaiak?

Kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal és kínai technológiával építene vasutat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre az Orbán-kormány. A Budapestet elkerülő vonal is hasonló konstukcióban épülne – írta meg az iho.hu.

Nem csatlakozna a meglévő vasúthálózatba

Minden mástól elkülönülő, a meglévő hálózatba nem becsatlakozó, részben magasvasútként futó pályán épülhet meg a ferihegyi vasút egy kínai elképzelés szerint. Ráadásul úgy, hogy még

az árazása is teljesen független lenne a MÁV-tól,

azaz nem kapcsolódna be a fővárosi közlekedési hálózatba. Mindössze a repülőtér és Rákosrendező között ingázna. A portál információi szerint

szintén kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal épülhet a Budapestet elkerülő V0 vasútvonal is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Pekingben tárgyalt és be is jelentette, hogy „megnyílik a lehetőség, hogy külső finanszírozással” lehessen fejleszteni a vasúti hálózatot. Ám részleteket akkor még nem árult el a beruházásról.

Több mint tíz éve tervezik

A terv nem új, már 2011-ben voltak tárgyalások arról, hogy kínaiak építsék a ferihegyi vasutat.

Az eredeti elképzelés szerint a tervezett vasút a repülőteret kötné össze a Budapest–Záhony vasútvonallal. Azon a vonalon a reptér másik, 1-es termináljánál van a Ferihegy nevű vasúti megálló, de azt a terminált 12 éve nem használják, a használatban lévő 2-eshez azonban nagyobb beruházás kell, mert az távolabb van mindegyik meglévő vasútvonaltól.

2019-ben újra felvetődött a reptéri vasút ötlete. Az akkori tervek megszólalásig hasonlítottak a maiakra. Már akkor is komoly nézeteltérést okozott, hogy a kínaiak inkább Rákosrendező felé vinnék a vasutat, a szakma magyar képviselői pedig azt szeretnék, hogy kapcsolják be azt a záhonyi vonalba.

Nincs pénz, kell a kínai hitel

Mivel a magyar költségvetést már márciusban újra kellett írni, mert összeomlottak Orbánék tervei, EU-s forrásokkal pedig nem számolhatunk, a kormány kínai hitelt akar felvenni. Az építkezés nem halasztható sokáig, ugyanis a kínai akkumulátorgyárak termékeit valahogy el kell szállítani.

Erre pedig a vasút a legpraktikusabb megoldás.

Sürgős közlendője akadt Szijjártónak: Egészen megdöbbentő, amit az EU-nak üzent Pekingből

Valódi Hírek