Eldőlt az ügylet.
Az Európai Bizottság az európai összefonódás-ellenőrzési rendelet alapján engedélyezte, hogy a magyarországi székhelyű Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és a franciaországi székhelyű VINCI Airports közös irányítást szerezzenek az Airport Holding Tanácsadó Kft. (Budapest Airport Holding) felett – közölte az uniós testület.
Azt írták, a két cég közötti tervezett összefonódás nem vet fel versenyjogi aggályokat, mivel a felek nem ugyanazon a piacon vagy vertikálisan összekapcsolt piacokon vannak jelen. Az ügyletet az Európai Bizottság egyszerűsített összefonódás-ellenőrzési eljárás keretében vizsgálta.
Orbán Viktorék, ha törik, ha szakad, mindenképpen megkaparintanák a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 51 százalékát. Viszont roppant nehezen tudták összeszedni a rájuk eső vételárat, ezért pedig Nagy Márton miniszter bejelentette, hogy katariakat is bevonnának a reptér üzemeltetésébe.
„Jól haladunk, ez egy nagyon komoly üzleti tárgyalás. A legnagyobb pénzügyi tranzakció, egy nagyságrenddel nagyobb, mint a Vodafone volt. Három feladat van még: le kell ütni a vételárat, azt, hogy milyen feltételekkel adják át és ki kell egyezni a repülőtér hitelezőivel is. Rengeteg kérdést kell tisztázni, de az év végéig le szeretnénk zárni az adásvétel aláírását. A következő hetekben felszáll a füst, és
nem fogunk szégyenkezni az ár miatt”
– magyarázta korábban Nagy Márton.
(hvg.hu nyomán)
Kapcsolódó:
https://nyugatifeny.hu/2023/10/02/nagy-marton-vegre-kibokte-mennyit-fog-perkalni-a-magyarok-kozos-bukszajabol-a-kormany-a-ferihegyi-repterert