Rosszabbul élünk, mint egy éve.
A magas infláció a lakosság kétharmada számára megterhelést jelent,
ezért a magyarok 27%-a már nem tudja megvenni a megszokott termékeket – derült ki a Gyulahús Kft. felméréséből, amelyet a hvg.hu közölt.
„Korunk két legmarkánsabb globális fogyasztói megatrendje a fenntarthatósági, valamint a digitalizációs szempontokra épül. Azonban napjainkban ezeket
egyértelműen felülírja az infláció”
– mondta el Törőcsik Mária egyetemi tanár a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a CBA Kft. közös sajtóeseményén.
Ugyanakkor az is kiderült az eseményen, hogy a fogyasztók 90%-a keresi a magyar termékeket. 2020-ban még csak 178 magyartermék-védjegyes gyártó volt, idén év végére ugyanakkor már 240-re számítanak a szakértők. Összesen 5500 magyar védjeggyel ellátott termék kapható jelenleg a piacon.
„Nemcsak az eredetet vizsgáljuk, hanem azt is, hogy megfelel-e a termék a jogszabályi előírásoknak. Például nem lehet fogyasztót megtévesztő információ egy terméken, nem állhat fent jogosulatlan versenyelőny esete vagy bármilyen termékbiztonsági probléma, mert az rögtön elutasítást jelent„
– hangsúlyozta a szakértő.