Lehet még fokozni: Újabb veszély leselkedik a vasútra – keményen kiosztották Lázár Jánost

Ezt nem teszi zsebre.

„Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti”

– fogalmazott a Közlekedő Tömeg pénteken a Facebookon.

Mint írták, a közlekedésért felelős miniszter szerint Magyarország sem marad ki a vasút második fénykorából, sőt a tárcavezető úgy véli, hamarosan utolérjük Ausztriát.

Azonban csütörtök reggel 100 km/órás sebességkorlátozás került ki a Budapest-Bécs fővonal hatodára – az értesülések szerint ennek oka, hogy elhanyagolták a vasúti pálya karbantartását, így

„a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (»talpfákhoz«) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak”

– derült ki a Közlekedő Tömeg Facebook-posztjából.

Hangsúlyozták: a vasút második fénykora helyett az első fénykort idéző sebességgel indulhatnak az utasok Hegyeshalom felé. Hozzátették: nem a mellékvonalakat kellene bezárni, hanem azokat, akik szerint nem fontos az ország legfontosabb vasútvonalának karbantartása.

A Közlekedő Tömeg Facebook-bejegyzését változtatás nélkül idéztük:

„Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti

🇦🇹❓️Miközben a Magyarország közlekedéséért felelős miniszter azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nem hogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal.

Tegnap reggel ugyanis (az eredeti 140 km/h-s pályasebesség helyett) 100 km/órás sebességkorlátozás (»lassújel«) került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. Információink szerint ennek oka, hogy

a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani,

ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (»talpfákhoz«) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

⏳️ A vasút második fénykora helyett tehát az első fénykort megidéző sebességgel zötykölődhetnek az utasok Hegyeshalom felé, amely Magyarország számára – a MÁV előtt válságos járműhelyzete miatt szépen lassan bezáródó – Európa vasúti kapuját jelenti.

A hatás tehát azonnali, és a MÁV-app ma reggeli térképéről (ahol

a bécsi fővonal minden vonata sárga, tehát legalább 5 percet késik)

könnyen kivehető és nem csupán szimbolikus. A vasút fő erejét épp az jelenti, hogy csatlakozások révén sok utast tud egy vonatra összegyűjteni és környezetbarát módon elszállítani – az alacsonyabb sebesség miatt elvesztett 5-8 perc menetidő tehát azt jelenti, hogy bármerre is tologatják a vonat menetrendjét, vagy Budapesten, vagy Bécsben elbukják a csatlakozásaikat a Németország vagy pl. Erdély felé továbbutazók, és a következő vonatig több órás többletvárakozásra kényszerülhetnek.

💸 Lehet arról vitatkozni, hogy a központi költségvetésből a MÁV teljes pályahálózatának karbantartására folyósított évi átlagosan 100 milliárd forint elég-e (az autópálya-hálózatra, vagy csak a nyilván ennél sokkal fontosabb Budapest–Belgrád vasútvonalra ennek sokszorosát szánja a költségvetés), de ha ebből a 100 milliárd forintból jut évi 3 milliárd gépjárműflotta-bérlésre (nehogy a MÁV vezetői találkozzanak a vasúti szolgáltatásokkal), bezárás határán vergődő mellékvonal mellett utolsó rézkilincsig felújított Horthy-állomásépületre Kenderesen, vagy intermodális csomópontnak csúfolt, de legnagyobb tételként a felcsúti kavicsbányáktól valahogy pont egy köpésre vasúti kőátrakót tartalmazó »állomásfejlesztésre« (a most lefokozott fővonali szakasz kellős közepén található) Bicskén, vagy legújabban a Lázár János által politikai kinevezett MÁV-igazgatósági tagok milliós fizetésemelésére (nyilván a fent említett flottaautó mellé), akkor

nem a mellékvonalakat, hanem azokat kéne bezárni, akik szerint a prioritási listán az ország legfontosabb vasútvonalának karbantartására már nem jut hely.

A kép első felén a MÁV mozdonya várakozik Bécs főpályaudvarán, a második felén az 1-es vasútvonal ma reggeli állapota.”

(Közlekedő Tömeg/Facebook)

Kapcsolódó cikkek:

Végre megszólaltak Lázárék az újabb bezárásokról: Ezt tervezik a vasútvonalakkal

Itt a válasz: Ezt üzente Lázár János azoknak, akik aggódnak a vasútvonalak megszüntetése miatt

 

Valódi Hírek