Nem, még mindig nincs vége!
Nem elég, hogy augusztus 1-jével 10 vasúti mellékvonalon szűnt meg a személyszállítási szolgáltatás, az illetékes, Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a közlekedésszakmai kérdésekben dilettáns (!) közlekedési államtitkár, Nagy Bálint pecsétjével
újabb 7 vicinálison tervezi megszüntetni az utasforgalmat
– értesült kormányzati forrásokból az iho.hu nevű vasúti szakportál.
Az oldal szerint nem lenne meglepetés, ha a Fehérgyarmat–Zajta, illetve a Nyíregyháza–Nyírbátor vonalszakaszra kerülne legközelebb lakat, de a Siófok–Kaposvár vasútvonalért is imádkozhatnak a helyiek és a vasútbarátok. Ezenfelül a Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton egy szakasza, illetve a Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza vonal egy része is hóhérra várhat.
A hírhez hozzátartozik, hogy a tömegközlekedési ágazat legfontosabb hírvivőjeként szolgáló oldal szivárogtatta ki elsőként a 10, azóta bezárt vasútvonal megszüntetésének tervét – a tervből végül valóság lett. Ez tehát egyúttal is azt is jelenti, hogy érdemes komolyan venni a szaklap értesülését.
Az iho.hu kérdéseket küldött a minisztériumnak. Amint válaszolnak, mi is frissítjük cikkünket.