A hazaival már akadtak is gondok.
Németországban is nagy sikert aratott a saját országbérletük, a Deutschlandticket. A jegy ára 49 euró, ami körülbelül 18 ezer forintot jelent. Hazai viszonylatban is hasonló a helyzet, a magyarok ugyanis 18 900 forintért utazhatják körbe az országot.
A használatában azonban van némi különbség: a magyar országbérleteket nem lehet használni a fővárosi tömegközlekedésre, amíg a német változattal
még Berlinben is lehet utazni.
Ráadásul
a mi éves átlagkeresetünk kevesebb mint a fele a németekének
– rajzolódik ki az OECD adataiból. A bérletkonstrukciójuk pedig
négyszer nagyobb területet fed le,
mint a magyar változat.
Az információk szerint Németországban 52 millió darab fogyott a bérletekből, sőt 20 százalékát olyanok vették meg, akik alapvetően nem tömegközlekednek. Az olcsó bérletkonstrukció miatt 1,8 millió tonnával kevesebb a széndioxid kibocsátás az ország területén.
Olaf Scholz kancellár úgy fogalmazott a bérletről:
„Egy egyszerű és olcsó ajánlat, ami vonzóbbá teszi a tömegközlekedést, és segít elérni a klímacéljainkat.”
A magyar közlekedési minisztérium pár heten még nagyon büszke volt a bérletekre, közlésük szerint több százezret értékesítettek május 1-je óta. Elsősorban olcsósága csábította a tömegközlekedőket, de a múlt héten már akadt probléma a országbérletekkel: feláras járatokra ugyanis nem lehet használni őket, így a Balaton és a Tópart InterCity utasai már nem élhetnek ezzel a lehetőséggel.
(via 24.hu)