Szétszedték Orbánék csodafegyverét: Valami nem stimmel a népszerű országbérletekkel

A hazaival már akadtak is gondok.

Németországban is nagy sikert aratott a saját országbérletük, a Deutschlandticket. A jegy ára 49 euró, ami körülbelül 18 ezer forintot jelent. Hazai viszonylatban is hasonló a helyzet, a magyarok ugyanis 18 900 forintért utazhatják körbe az országot.

A használatában azonban van némi különbség: a magyar országbérleteket nem lehet használni a fővárosi tömegközlekedésre, amíg a német változattal

még Berlinben is lehet utazni.

Ráadásul

a mi éves átlagkeresetünk kevesebb mint a fele a németekének

– rajzolódik ki az OECD adataiból. A bérletkonstrukciójuk pedig

négyszer nagyobb területet fed le,

mint a magyar változat.

Az információk szerint Németországban 52 millió darab fogyott a bérletekből, sőt 20 százalékát olyanok vették meg, akik alapvetően nem tömegközlekednek. Az olcsó bérletkonstrukció miatt 1,8 millió tonnával kevesebb a széndioxid kibocsátás az ország területén.

Olaf Scholz kancellár úgy fogalmazott a bérletről:

„Egy egyszerű és olcsó ajánlat, ami vonzóbbá teszi a tömegközlekedést, és segít elérni a klímacéljainkat.”

A magyar közlekedési minisztérium pár heten még nagyon büszke volt a bérletekre, közlésük szerint több százezret értékesítettek május 1-je óta. Elsősorban olcsósága csábította a tömegközlekedőket, de a múlt héten már akadt probléma a országbérletekkel: feláras járatokra ugyanis nem lehet használni őket, így a Balaton és a Tópart InterCity utasai már nem élhetnek ezzel a lehetőséggel.

(via 24.hu)

Valódi Hírek