Profik kezében vagyunk.
A népszámlálási kérdőívek online kitöltési szakaszának lezárulása után csütörtökön indul a népszámlálás számlálóbiztosi szakasza. Ha azt hittük, ez gördülékenyebb lesz, nagyot tévedtünk.
Több számláló biztos is jelezte szerkesztőségünknek, hogy nem tudnak dolgozni, mert a tabletek, amiket kaptak a munkához
be se kapcsolnak.
Mivel nem tudják időben elkezdeni a munkát, a számlálóbiztosok jelezték felénk azt is, hogy van rá esély így, hogy nem lesznek kész időben. A számláló biztosoknak házról házra kell járni, hogy kitöltessék a kérdőívet azokkal, akik nem tették meg ezt online.
Egyébként nincs új a nap alatt, ha a kormány által intézett rendszert nézzük, a határidő lejárta előtt ugyanis összeomlott a népszámlálás honlapja, így azt meg kellett hosszabbítani.
Úgy tűnik, ez is egy vérprofin megszervezett népszámlálás, ahol minden a lehető megkönnyebben és leggördülékenyebben zajlik. Ja, nem.
Írtunk a KSH-nak az üggyel kapcsolatban, amennyiben válaszolnak, cikkünket frissítjük.
Cikkünk megjelenése után jelezték, hogy a mobilszolgáltató, a Telekom hibájából nem tudják a biztosok a tableteket használni.
Ezt kérdésünkre a KSH is megerősítette. Válaszukat változtatás nélkül közöljük:
„A népszámlálás adatgyűjtő rendszerében akadozás volt tapasztalható, melynek kivizsgálását a KSH a hiba jelentkezésekor azonnal megkezdte. A vizsgálat eredményeként az APN hálózati problémát azonosítottuk, melyet azonnal jeleztünk a mobilszolgáltató felé. A szolgáltató iménti jelzése alapján, a hibát sikeresen elhárították.”