Itt az újabb ördögi terv: Kiderült, mi a céljuk Orbánéknak a Vodafone felvásárlásával

Az ügylettel megszerezhetik a totális kontrollt az internet és távközlés ellenőrzése felett.

A gazdasági érdekek mellett a tömegkommunikációs csatornák manipulálása állhat a Vodafone állami felvásárlásának hátterében — véli Csillag István közgazdász, volt miniszter aki a Klubrádió Esti gyors című műsorban elemezte a távközlési cég állami megvásárlását.

Az állam és a kormányközelinek tartott 4iG nevű cég

összesen 715 milliárdos ajánlatot tett a Vodafone magyarországi leányvállalatának felvásárlására.

Csillag István jogász, közgazdász szerint az üzlethez szükséges pénzt vagy az Európai Uniótól várt helyreállítási alapból vagy további eladósodásból teremtené elő a kormány, amely 49 százalékot szerezne meg a második legnagyobb hazai távközlési vállalatban – 51 százalék lenne a 4iG informatikai-telekommunikációs nagyvállalaté. A Vodafone anyavállalata azt közölte a 444.hu-val, nem ők árulták a céget, „a vásárlók keresték meg meg őket egy vonzó ajánlattal”.

Csillag István feleslegesnek tartja az üzletet, mivel szerinte egyrészt

a költségvetés nem enged meg ekkora kiadást,

másrészt önmagában attól, hogy az állam felerészt tulajdont szerez benne, illetve Orbán Viktor haverjainak kezébe kerül,

nem lesz jobb sem a Vodafone szolgáltatásának minősége, sem a pénzügyi teljesítménye.

A Medgyessy-kormány egykori gazdasági és közlekedési minisztere, felhívta rá a figyelmet, hogyha esetleg a német tulajdonú, de magyar piacvezető Telekom távközlési céggel szemben egyesülne a két másik nagy piaci szereplő, az idén tavasszal Yettelre átnevezett Telenor, valamint a Vodafone, akkor

a telekommunikációs szektorban torzulna a verseny, illetve elfojtanák azt.

„Ezzel romlana a fogyasztók által elérhető minőség, az elektronikai szolgáltatások piacán lassan újra megjelenne a »zacskós tej«”

— utalt a közgazdász egy esetleges monopólium kialakulásának veszélyeire.

Ugyanakkor a Vodafone Magyarország megkaparintásával az Orbán-kormánynak nem csupán gazdasági céljai vannak. Ebben az esetben a hálózati szolgáltatóként működő céggel a kormány kezébe

újabb eszköz kerülne az emberek befolyásolására, valamint az internetes kereskedelmi vállalatok finom megadóztatása is megvalósulhatna.

„Miután ugyanis az interneten jelenik meg a reklámok jelentős része, ezek cenzúrázásával, megválogatásával módosítható – nem is kis mértékben –a polgárok tudata”

— összegezte Csillag István, utalva arra, hogy az emberek figyelmét bizonyos, a kormányzat által kiválasztott termékekre, szolgáltatásokra lehetne irányítani, illetve olyan tartalmakra, amelyek a hatalom számára kedvezőek.

A közgazdásszal készített teljes beszélgetés ITT hallgatható meg.

(klubradio.hu)

Valódi Hírek