Több mint 88 milliárd forintba fog kerülni.
Letették az M6-os autópálya befejező szakaszának alapkövét, de már február óta zajlik a munka az országhatárig tartó szakaszon, a régészeti feltárások lassan befejeződnek – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedd délután.
Mint írják, az M6 autópálya országhatárig tartó szakaszánál február óta zajlik a munka, a régészeti feltárások pedig lassan befejeződnek.
A Bóly és Ivándárda (országhatár) közötti 20 kilométeres szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval készül.
A szakaszon három különszintű csomópont épül meg, az M6-M60 elválási, a Bóly-Keleti és a Villányi csomópont. Olyan környező települések fognak így becsatlakozni a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például Villány, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek – írják a közleményben.
Ezek kívül épül még 16 műtárgy, így többek között a Villány-Mohács MÁV vasútvonalon átvezető híd, a völgyhidak a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak felett.
Valamint egy komplex pihenőhely Nagynyárádnál, ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.
A kivitelezést a S-D 2020 M6 Konzorcium (Strabag és a Duna Aszfalt) végzi
nettó 88,6 milliárd forintért.
A közlemény szerint a fejlesztés célja a Duna-menti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása.
Az M6 autópálya országhatárig vezető, nagyjából 20 kilométeres hiányzó szakaszának megépítésével teljeskörűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
Az autópálya befejezésének határideje 2024.
Kapcsolódó cikkünk:
https://nyugatifeny.hu/2020/11/16/a-kutya-nem-hasznalja-de-aranyaron-epitik-orbanek-az-m6-os-autopalyat