Azt reméli, lehetőséget kap a kormánytól a maradásra.
Beszámoltunk róla, hogy a Magyar Nemzet hétfők reggel közölt értesülései szerint hajlandók eladni a Budapest Airportot a tulajdonosok, csak egyelőre keveslik a kormány által kínált árat.
A Budapest Airport főtulajdonosa, az AviAlliance hétfő délután megerősítette a hvg.hu-nak, hogy a magyar kormány valóban nem kötelező vételi ajánlatot tett a részvényeseknek.
Az AviAlliance-nek jogi okokból és a többi részvényesre tekintettel muszáj értékelni az ajánlatokat, a HVG érdeklődésére ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az ajánlattételt nem ők kezdeményezték, hozzátéve, az AviAlliance elkötelezett, hosszú távú befektetőként van jelen a Budapest Airportban.
A HVG azt írja, habár a hétfő reggel megjelent hírek szerint a cég piaci áron alulinak tartotta a kormány ajánlatát, válaszukból továbbra is azt lehet kiolvasni,
hogy nem kívánják eladni a részesedésüket.
Azt ugyanakkor nem árulták el, hogy a kormány mennyit ajánlott a reptérért, más reptéreladások alapján viszont az ajánlatról először beszámoló Bloomberg azt írta, a Budapest Airport EBITDA-jának (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) húszszorosa lehet a piaci ár, ami a nettó hitelállománytól letisztítva
bő 4 milliárd eurót jelentene.
Szakértők szerint azonban a kormány részéről irreálisan észszerűtlen lenne egy ekkora összeget kifizetni, sőt még a 2,5-3,5 milliárd eurós érték sem lenne jó üzlet számukra.
A kormány ajánlattételére vonatkozó reakcióját az AviAlliance azzal zárta:
„Mélységesen reméljük, lehetőséget kapunk rá, hogy befektetői maradjunk ennek a reptérnek”.
A reptér visszaszerzéséért felelős Palkovics László ugyanakkor június elején arról beszélt, ha a kormány „méltányos” vételi ajánlata nem lesz megfelelő a tulajdonosoknak, akkor „a magyar állam többségi tulajdonát szeretnénk valamilyen módon visszaállítani”.
Azt ugyanakkor az innovációs miniszter nem tette hozzá, hogy pontosan milyen visszaállítási módokra gondolt.
(hvg.hu nyomán)