Pörög az MTVA-gate: Feljelentést tesz a Párbeszéd, a “hírhamisító” Papp Dániel menesztését követelik

Közben Szél Bernadett ezzel kapcsolatos közleményét nem hozta le az MTI, mert nem sérthetik a közmédia jó hírét.

A Szabad Európa nyomán az elmúlt két napban mi is beszámoltunk arról, hogyan működik belülről a közszolgálati média.

A lap keddi, első anyagában azt mutatta be, hogy a cenzúra és az öncenzúra pokoli állapotokat eredményez az MTVA működésében. Csak felsőbb utasításra és annak megfelelően számolhatnak be olyan témákról, mint az amerikai elnökválasztás vagy a koronavírus-járvány, de a napi szerkesztők azt is befolyásolják, instruálják, hogy milyen szavakat, jelzőket használhatnak a különböző témákkal kapcsolatban.

Ma pedig egy olyan hangfelvételt hoztak le, amelyen hallható, ahogy az MTVA egyik vezető szerkesztője, Bende Balázs utasításba adja, hogy az EP-választások során az ellenzék nem élvezi az intézmény támogatását, és akinek ez nem tetszik, az felmondhat.

A megjelent anyagok nyomán a Párbeszéd nem sokkal ezelőtt közleményt adott ki, amelyben a párt bejelenti, hogy feljelentést tesznek a “közmédiában folytatott visszaélések miatt”, lemondásra szólítják fel Papp Dánielt, az MTVA vezérigazgatóját, továbbá panaszt tesznek a médiahatóságnál.

“Kiszivárgott hangfelvételek támasztják alá, hogy évi 97 milliárd adófizetői forintot eltapsoló köztelevízió a kormányzat engedelmes propagandagyáraként működik, a hírhamisításról ismertté vált Papp Dániel vezénylete mellett” – olvasható a Párbeszéd közleményében.

Hozzáteszik: “Eddig is sejtette mindenki, hogy így mennek a dolgok a köztévénél, de immár bizonyíték is van rá. Bende nyíltan a kormánypártokat támogató, elfogult műsorok készítését követelte az újságíróktól, az állásuk elvesztésével fenyegetve őket. Ez nem csak emberi szempontból vállalhatatlan és aljas, de a sajtótörvénybe is ütközik”.

A Párbeszéd mellett Szél Bernadett, független képviselő Hadházy Ákos és Szabó Szabolcs független képviselőkkel együtt kiadott egy ezzel kapcsolatos közleményt, amit Szél az MTI-hez is eljuttatott. Az MTVA tulajdonában álló hírügynökség azonban

elutasította a közlemény publikálását,

mondván, a szabályzatuk szerint az általuk kiadott közlemény „nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit, nem irányulhat a közmédia bármely szervezete vagy annak munkavállalója ellen”.

Szél a Facebook-oldalán is megosztotta a közleményét, amelyben azt írja, “addig nem lehet tisztességes választásokról és demokráciáról beszélni Magyarországon, amíg ez a propagandagépezet permanens megtévesztést és manipulációt folytat, és menetrendszerűen elcsalja a választásokat”.

Ezért a Párbeszédhez hasonlóan Szél is követelte többek közt a “hírhamisító” Papp Dániel menesztését, illetve

    • olyan független Médiahatóság felállítását, amely garantálja a közszolgálati média objektív, tényeken alapuló, pártatlan és kiegyensúlyozott működését;
    • a közpénzből fizetett kormánypropaganda azonnali leállítását és törvényi tiltását
    • az állami hirdetések és közpénzből fizetett kampányok törvényi szintű korlátozását,
    • a propagandaköltésekkel való elszámolást,
    • az ellenzéki politikusok kiegyensúlyozott szerepeltetését, a kormánykritikus vélemények megjelenítését a közmédia műsoraiban és
    • a választási kampányok idején minden, választásokon induló pártnak egyenlő, rendszeres és véleményének kifejtésére elegendő időtartamú személyes megjelenési lehetőséget a közmédiában.

❗️Nyílt törvénysértésre buzdít a közmédia!
A www.szabadeuropa.hu ma olyan hangfelvételeket hozott nyilvánosságra belső…

Posted by Szél Bernadett on Thursday, 12 November 2020

(Szabad Európa/Párbeszéd/Szél Bernadett-Facebook nyomán)