Egyelőre csak a sufnituning segít, az orosz szerelők ugyanis hazamentek.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közösségi oldalán azt írja, egy „gyanúsan konstrukciós” hibára lettek figyelmesek a szerelők az „új” orosz metrókocsikon.
Az úgynevezett segédüzemi átalakító szolgáltatja az energiát minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül. Az ajtóműködtetéstől a szellőzésen és a világításon át az utastájékoztatásig
mindent ez a berendezés lát el energiával.
„Kiderült, hogy igencsak vékonyka konzolos tartókra lett felszerelve, csak ez nem látszott a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Mostanra viszont a 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedés jelei.
Mondani sem kell, mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben.
A BKV szerelői egyelőre
acélhuzalokkal kötözik
oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz, ami persze sufnituning, de jelenleg nincs más lehetőség.
Az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába, így nincs aki hozzányúljon érdemben”
– írja a közlekedéssel foglalkozó egyesület.
A teljes bejegyzés itt olvasható: