Ezen változtatni kell.
A tavalyi 987 millió forint után idén egymilliárdos bevételre számít reklámfelületei után a BKV, miközben az azokat haszonsító cégek bevételei ennek a többszöröse – írta meg a nepszava.hu.
NER-es cégeké a reklámbevétel
A nagyobb pénzeket magáncégek a (JCDecaux Hungary Zrt., a Peron Reklám Kft., a Publimont Kft., a Promix Zrt. és a Metró Reklám Kft.)
zsebelik be különböző, akár huszonöt évvel ezelőtti szerződések alapján.
Ezek közül a Peron tulajdonosai között van egy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealap és Páva Zoltán.
A legnagyobb hirdetési cég, a Publimont szintén Mészároshoz köthető.
Próbálták megváltoztatni a szerződéseket
A jelenleg is érvényes megállapodásokat az elmúlt évtizedekben próbálták néha megváltoztatni,
de valahol mindig elakadt a folyamat. Legutóbb 2021-ben, amikor azzal vonták vissza a felhívást, hogy „az eljárás valószínűsíthetően ismételten kiírásra kerül”.
Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármesterének javaslatára a Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén felkérte Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy szeptemberre dolgozzon ki egy koncepciót a BKV reklámfelületeinek jelenleginél jövedelmezőbb hasznosítására.
Baranyi azt szeretné elérni, hogy
a BKV saját maga, külső cégek bevonása nélkül értékesítse saját reklámfelületeit.
(Kiemelt képünk illusztráció)