Mi folyik itt? NER-es cégek kaszálnak milliárdokat a BKV reklámfelületein

Ezen változtatni kell.

A tavalyi 987 millió forint után idén egymilliárdos bevételre számít reklámfelületei után a BKV, miközben az azokat haszonsító cégek bevételei ennek a többszöröse – írta meg a nepszava.hu.

NER-es cégeké a reklámbevétel

A nagyobb pénzeket magáncégek a (JCDecaux Hungary Zrt., a Peron Reklám Kft., a Publimont Kft., a Promix Zrt. és a Metró Reklám Kft.)

zsebelik be különböző, akár huszonöt évvel ezelőtti szerződések alapján.

Ezek közül a Peron tulajdonosai között van egy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealap és Páva Zoltán.

A legnagyobb hirdetési cég, a Publimont szintén Mészároshoz köthető.

Próbálták megváltoztatni a szerződéseket

A jelenleg is érvényes megállapodásokat az elmúlt évtizedekben próbálták néha megváltoztatni,

de valahol mindig elakadt a folyamat. Legutóbb 2021-ben, amikor azzal vonták vissza a felhívást, hogy „az eljárás valószínűsíthetően ismételten kiírásra kerül”.

Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármesterének javaslatára a Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén felkérte Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy szeptemberre dolgozzon ki egy koncepciót a BKV reklámfelületeinek jelenleginél jövedelmezőbb hasznosítására.

Baranyi azt szeretné elérni, hogy

a BKV saját maga, külső cégek bevonása nélkül értékesítse saját reklámfelületeit.

(Kiemelt képünk illusztráció)

Valódi Hírek