Hatalmas sikere van a környezetkímélő innovációnak.
Még az üdítős PET-palackoknál is komolyabb környezeti terhelést jelentenek a samponos, tusfürdős, öblítős, mosószeres és mosogatószeres flakonok, mert a szelektív gyűjtésük és újrahasznosításuk kevésbé megoldott.
Ezért is fontos fejlemény, hogy Csehországban a dm tesztjei után most már a Rossmann is bevezette az automata újratöltő berendezéseit.
A megoldás pofonegyszerű: a vásárlók az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg.
A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már a kiürült flakonnal lehet menni a boltba, és újratölteni.
Csehországban úgy számolnak, hogy ha az automaták által kiszolgált háztartási termékeknél mindenki átállna az újratöltésre, akkor évente
5000 tonnával csökkenne
a műanyag szemét mennyisége.
Mivel a cseh népesség és vásárlóerő hasonló a magyarhoz, nálunk is hasonló eredményt lehetne elérni.
A dm azt mondta a cseh novinky.cz portálnak, hogy annyira jól fogadták a vevők a megoldást, hogy jövő februártól elkezdik a szélesebb körű kiépítést.
A G7.hu gazdasági portál megkérdezte a Rossmannt, hogy Magyarországon mikor tervezik az automaták bevezetését.
A Rossmann Magyarország az alábbi választ küldte:
„Nagyon örülünk a cseh Rossmann kezdeményezésnek és kíváncsian várjuk az eredményét.
Ugyan egyszerűnek tűnik a megvalósítása ennek a megoldásnak, azért alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges.
Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk.”
(novinky.cz / g7.hu)