Sokáig kell még nyelni a pótlóbuszok füstjét.
A Menedzsment Fórum kérdésére elismerte a BKV, hogy már most
három hónapos csúszásban van
a 3-as metró felújítása ahhoz képest, amit Tarlós István előrevetített.
A lap kérdésére a közlekedési vállalat azt írta: az épp felújítás alatt álló déli szakasz átadása 2020 legvégén várható, míg Tarlós eredetileg 2020 augusztusát tűzte ki céldátumként.
A cikk emlékeztet rá, hogy a középső szakasz átadását 2022 közepére tervezték, de egyelőre még kivitelező sincs a munkára, pedig ez a legkritikusabb állapotban lévő szakasza a vonalnak. A 38 hónaposra tervezett munka céldátuma már most sem látszik tarthatónak.
A Menedzsment Fórum szerint a csúszás egyik oka, hogy a munka csigatempóban zajlik: mindössze egy műszakban dolgoznak mind az északi, mind a déli vonalon.
Az hármas metró egyébként Budapest egyik legsűrűbben használt közlekedési eszköze: munkanapokon mintegy 500 ezer ember veszi igénybe.
A pótlóbuszok pedig nem csak környezetszennyezőek, de komoly extra kiadást is jelentenek.