A KSH adatai szerint idén és tavaly április között 5 százalékkal esett vissza a magyar ipar termelése.
2025 áprilisában az ipari termelés volumene 5, munkanaphatástól megtisztítva 2,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A magyar gazdaság szempontjából kiemelten fontos
jármű- és akkumulátorgyártás továbbra is szenved
– közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Hozzátették, márciushoz képest áprilisra viszont már 1,5 százalékos növekedés figyelhető meg az első becslések szerint.
Már a kormányban is látják, hogy nem az akkumulátorgyárakban van a jövő?
Beszámoltunk róla, hogy már Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter is elkezdte kongatni a vészharangot.
„Ha a magyar gazdaságban megjelenik egy koreai vagy kínai akkumulátorgyár, az nem azt jelenti, hogy diverzifikáltunk, hanem azt, hogy
jobban erősödött a kitettségünk a járműipartól és a német ipartól”
– mondta Nagy Márton májusban a Termelékenységi Konferencia 2025 című rendezvényen.
Kapcsolódó: Nagy Márton 180 fokos fordulatot vett: Teljesen mást gondol már az ázsiai akkumulátorgyárakról, mint eddig
Két éve még ennek ellenkezőjét mondta Nagy Márton
Ez azért különösen izgalmas kijelentés a nemzetgazdasági minisztertől, mert 2023-ban még pontosan az ellenkezőjét mondta.
„Megmosolyogtató, amikor ellenzők azzal érvelnek, hogy a német mellett már ázsiai függésbe is kerülünk, így végül már duplán, lassan pedig mindenkitől függünk. Nekik jelezzük, hogy akik kitettségi kockázatokkal foglalkoznak, azok a különböző irányú kapcsolatok kockázatait nem összeadni szokták, mert azok inkább porlasztják egymást”
– jelentette ki két éve Nagy Márton.
A miniszter szerint mostmár nem az akkumulátorgyárakra, hanem például
élelmiszeriparra, gyógszeriparra és turizmusra
kellene építeni a magyar gazdaságot, ugyanis ezek kevésbé emberi erőforrás-intenzív, magyar tulajdonú és kevésbé energiaintenzív ágazatok.
(ksh.hu nyomán)