Lázár János szakemberhez fordult: Matolcsy alapítványos embere felel a pályaudvarok privatizálásáért

Fekete Zoltán volt az Optima Befektetési Zrt. vezérigazgatója 2022-ig, most ő felel a vasúti pályaudvarok privatizálásáért.

Lázár János olyan szakemberre bízta a közvagyon elherdálását, akinek valóban van erről tapasztalat. Fekete Zoltán ugyanis 2022-ig a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alapítványának, az Optima Befektetési Zrt.-nek volt a vezérigazgatója, jelenleg pedig

ő felel hét vasúti állomás privatizációjáért

– írta meg vasárnap a blikk.hu.

Kapcsolódó: Betelt a pohár a DK-nál: Kemény üzenetet küldött a MÁV kifosztásába kezdő Lázárnak a párt parlamenti frakciója

Fekete Zoltán másodszor is nekifut

A portál megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot (ÉKM) is, hogy nem tartják-e aggályosnak a jegybanki botrány után ennek egyik főszereplőjére bízni a pályaudvarok privatizálását. Arra is rákérdeztek, hogy a történtek napvilágra kerülése után is töretlen-e a bizalom Fekete Zoltán iránt. Lázár tárcájának sajtóosztálya az érintett nevének említése nélkül azt válaszolta: „a MÁV-csoport vezetésében, a vezetők feladatkörében nincs változás”,

A vasútállomások privatizációjának első kísérlete egyébként kudarcot vallott. Emiatt márciusban új pályázatot írt ki a minisztérium, hogy 99 évre magánhasználatba tudja adni az érintett hét állomást. Ezzel kapcsolatban az ÉKM azt írta a lapnak, hogy

„a megkeresésében szereplő információktól teljesen függetlenül, az állomásmegújítási program legfelső, országos szintje esetében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport korábban új pályázat kiírása mellett döntött, amely a korábbinál több fejlesztési szándékot és képességet tud bevonni. A szaktárca és a közlekedési vállalat ütemezése ugyanakkor változatlan:

a nyertes pályázók kiválasztása még az idei esztendőben megtörténik, a munkálatok pedig már jövőre elkezdődnek a négy budapesti és a három vidéki helyszínen.”

Az alábbi hét vasútállomás privatizációja van tervben:

  • Keleti pályaudvar (Budapest)
  • Nyugati pályaudvar (Budapest),
  • Déli pályaudvar (Budapest),
  • Kelenföldi vasútállomás,
  • Debreceni vasútállomás,
  • Győri vasútállomás,
  • Szegedi vasútállomás.

Matolcsyék rengeteg közpénz lapátoltak ki a jegybank alapítványain keresztül

Mint ismert, a Direkt36 számolt be róla, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) súlyos hiányosságokat tárt fel, valamint jelentős veszteségeket okozó döntéseket azonosított a Magyar Nemzeti Bank több százmilliárd forintos alapítványi vagyonának kezelésében.

Az ÁSZ vizsgálata a Matolcsy György MNB-elnöksége idején létrehozott, hozzá közeli személyek által vezetett Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványra és az alapítvány vagyonát kezelő Optima Befektetési Zrt.-re irányult.

Az Optima mintegy 500 milliárd forintos vagyont kezelt, amelyet az ÁSZ szerint egy „lényegében átláthatatlan, a valós vagyon értékelését szinte ellehetetlenítő” struktúrán keresztül fektettek be. Azóta az is kiderült, hogy valójában 563 milliárd forint érintett a botrányban.

Kapcsolódó:

Titokban elsikálták az Orbán-rendszer legnagyobb botrányát? Így hízik tovább a Matolcsy-klán kulcsembere

Fontos árulkodó jel: Így egyezhetett ki Orbán a Matolcsy-klánnal

Valódi Hírek