Itt az új NER-biznisz: Lázár János lépése kiverte a biztosítékot a DK-nál.
Hétfőn délelőtt beszámoltunk róla, hogy Lázár János hazudott a vasúti pályaudvarok területének államosításáról. A lépés a szakma jelentős részénél kiverte a biztosítékot.
Megszólalt a DK is
„Az állomásprivatizációs bizniszben 99 évre magánbefektetők kaphatják meg a fontos budapesti állomásokat, így például a Nyugati pályaudvart és más vidéki állomásokat is. Így azt tesz majd az állomásokkal a befektető, amit akar, és ahhoz, hogy a helyiek se szólhassanak bele, kiemelt beruházássá minősítette ezeket az >>állomásfejlesztéseket<<, amik valójában plázaépítések”
– mondta Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője hétfőn. Hozzátette: A Fidesz 14 év alatt hagyta „lerohadni” a vasutat, az állomásokat, a szerelvényeket és elmaradtak a szükséges fejlesztések, most a MÁV utolsó értékét is el akarják adni.
Az utolsó szöget is privatizálja Lázár János minisztériuma a vasútállomások területén; a DK szerint ez elfogadhatatlan
Hozzátette, a DK szerint elfogadhatatlan, hogy elpazarolják a MÁV utolsó érdemi vagyontárgyait, a nagy állomásokat. Mint ahogy az is, hogy a fideszes vállalkozók, Mészárosok, Garancsik és Tiborczok kezébe kerüljenek a magyar vasútállomások is.
„Mi nem szeretnénk Mészáros-állomást, Tiborcz-jegypénztárt vagy Garancsi-vágányokat. Mi jól működő állami vasúttársaságot szeretnénk.
A Demokratikus Koalíció szerint a vasutat közpénzből kell fejleszteni. Nem elfogadható, hogy privatizálják a nagyobb vasútállomásokat, ezért azt követeljük, hogy
vonják vissza a privatizációs pályázatokat, állítsák le az állomásbizniszt
és a helyi közösségek bevonásával kezdjék el a fejlesztéseket”
– mondta a képviselő.
Állítsák le az állomásbizniszt!
Arató hozzátette, hogy
a vasutat közpénzből kell fejleszteni.
Azzal, hogy kiemelt beruházássá nyilvánítja a kormány a privatizációt, kizárja, hogy a helyiek vagy a helyi önkormányzatok beleszólhassanak, hogy mi történik a területen. A képviselő felhívta a figyelmet, történt már hasonló, például a Dürer-kert esetében is, amikor a környék teljesen élhetetlenné vált.
A DK azt követeli, hogy a kormány
vonja vissza az állomás-privatizációs pályázatokat,
állítsa le a állomásbizniszt, és a helyi önkormányzatok bevonásával hazai és uniós forrásokból kezdődjön meg az állomásfejlesztési program tervezése és megvalósítása.
A teljes videót itt nézheted meg:
Úgy tűnik, Lázár imád privatizálni
Nem csupán a vasútállomások ügyében folyamodott ehhez az eszközhöz Lázár János építési és közlekedési miniszter. A kastélyprivatizációs biznisz már beindult, az ügyben Molnár Csaba DK-s európai parlamenti képviselő feljelentése nyomán már az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) is vizsgálatot indított.
Október végén további adatokat és információkat kért az OLAF az ügyben, amit a képviselő el is juttatott részükre.