Lázár János megtette: Ellehetetlenítik a vidéket, a sztrájkjogokat is korlátozzák

Fekete nap a közlekedéspolitikában.

Kedden nem csak a gyülekezési jogokat nyirbálta meg az Orbán-kormány: az elfogadott törvények járatritkításokat és vonalbezárásokat hozhatnak, a sztrájkjogot is korlátozzák – írta Vitézy Dávid.

Lázár János a vidékiek életét korlátozta

Vitézy Dávid Facebook-bejegyzését változtatás nélkül közöljük alább:

„Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:

– a járásközpont és a vármegyeszékhely között,

– a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint

– Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Távolodunk a nyugati mintától

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ez ügyben is.

Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan?

Újabb vonalakat zárhatnak be

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János. A 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után.

A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint »a leghatékonyabb közlekedési móddal« látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam.

Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő. Szó szerint ezt írja: »Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene«.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt »csak« másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Ellehetetlenítik a közlekedést

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója, és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi.

Az első adandó alkalommal azonban hátba szúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit. Hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.

Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában. És jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire. Hisz ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban.

Most a vidék jön – ez volt Lázár szlogenje a ciklus elején. Ennél rosszabbul nehezen járhatott volna a magyar vidék, mint ezzel a vasútellenes, a vidéki közlekedést leépítő kormányzati politikával.”

(Vitézy Dávid / Facebook)

Kapcsolódó:

Kiverte a biztosítékot a lázári kavarás: Az Alkotmánybíróságig mennek a szakszervezetek, ha ez tényleg megtörténik