A vízművek elismerte a hibát, de a számla maradt.
A Fővárosi Vízművek egyik ügyfelének 2,2 millió forintos vízdíjat számláztak ki, miután csőtörés történt – írta meg a 24.hu.
A vízóraaknában dőlt a víz
A vízművek a reklamáció után elismerte, hogy az ő karbantartási területén történt a csőtörés.
Közölték, hogy felülvizsgálják a számlázást: csakhogy a több mint 2,2 milliós számlát azóta sem sztornózták le.
Véletlenül tűnt föl tavaly júliusban az ügyfél kertjében dolgozó munkásoknak, hogy a vízóraaknában ömlik a víz – a cső annyira el volt rozsdásodva, hogy akkor is csak nagy nehezen sikerült elzárni a csapot.
Senki sem tudta, hogy mióta ömlött ott a víz,
az ügyfél még aznap sem látta úgy, hogy átnedvesedett volna a föld az akna környékén.
Elismerték a hibát
A Fővárosi Vízművek szerelői még aznap este kimentek, és kijavították a hibát. Erre csak azért kerülhetett sor, mert
az ingatlan a szolgáltató karbantartási területén van.
Ennek a körülménynek abból a szempontból is nagy jelentősége van, hogy kit terhel a csőtörés költsége.
A vízművektől küldött szerelők azt mondták az ügyfélnek, hogy a kánikula idején annyira megnőtt a vízhasználat, hogy tömegesen fordultak elő csőtörések. Alig bírják a munkát – ez ráerősít a vízhálózat katasztrofális állapotáról szóló adatokra és figyelmeztetésekre.
Az ügyfél átalánydíjat fizet a vízfogyasztás után,
a vízmérőt évente olvassa le a szolgáltató. Az éves leolvasásra októberben került sor, akkor már érezhető volt, hogy baj lesz.
A Díjbeszedő felszólításokat küld
Állítása szerint nem kapott munkalapot és egyéb dokumentumot a csőtörés javításáról, később is hiába kért papírt a vízművektől. Azt sem tudja, hogy a munkások lejelentették-e a vízóraállást, és úgy emlékszik, ezt tőle sem kérte a szolgáltató. Miközben
a törvény szerint hasonló esetekben 15 napon belül el kell számolni a fogyasztóval.
Az októberi éves leolvasásnál kiderült, hogy 3 800 köbmétert nyelt el a föld.
Ez egy átlagos magyar fogyasztó 100 évi fogyasztásának megfelelő víztömeg.
Az ennek alapján kiállított számla pedig 1,4 millió forintos vízdíjat és 840 ezer forint csatornadíjat terhelt az ügyfélre.
A vízművek ellenőre a fogyasztó kezdeményezésére megjelent a helyszínen, és biztosította az ügyfelet, hogy ne aggódjon, nem kell kifizetnie a több mint 2 milliós számlát.
A cég online, levélben is biztosította, hogy felülvizsgálta a számlázást, és kamatzárat kért az összegre a Díjbeszedőtől – mivel a vízművek karbantartási kötelezettsége alá eső területen történt a csőtörés.
A számlát azonban nem sztornózták.
(Kiemelt képünk illusztráció)