Hadházy Ákos nyár végén tette közzé, hogy a Budapest–Belgrád-vasútvonal egy szakaszán 40 éves síneket fektettek le. A NAV mégsem talált ebben kivetni valót.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) visszautasította, hogy nyomozzon a Budapest–Belgrád-vasútvonal építésénél történt visszaélés-gyanús ügyek kapcsán. Erről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő számolt be vasárnap reggel a Facebook-oldalán.
Ez az a vasútvonal, amit Orbánék a Kínai Kommunista Párt kedvéért építenek meg, hogy ők gyorsabban tudják az Európai Unióba szállítani a termékeiket. Mindezt „persze” mi fizetjük, kínai hitelből. A Budapest–Belgrád-vonal része az az újvidéki vasútállomás, ahol a hanyag építkezés miatt 14-en haltak meg októberben.
Pofátlan indokkal utasították el Hadházy Ákos feljelentését
Ezen előzmények tükrében különösen felháborító, hogy a NAV nem hajlandó nyomozni a vasútbiztonságot is érintő ügyben. Hadházy Ákos bejegyzését teljes egészében közöljük:
„A NAV nem hajlandó nyomozni a a kelebiai „szupervasútba” épített, 40 éves sínek és a használt, kopott kövek ügyében. Ez persze már nem annyira meglepő, de az indoklás igen. Két dolgot írt le dr. Szabó Krisztián őrnagy:
– Megkérdezte a minisztériumot, hogy ki a fővállalkozó. Miután „megállapítást nyert”, hogy a MÁV Zrt. az, MEGKÉRDEZTE A VASÚTTÁRSASÁGOT, HOGY MINDEN RENDBEN VAN-E. AZOK AZT VÁLASZOLTÁK, HOGY IGEN, ÍGY ELUTASÍTOTTA A NYOMOZÁST.
– Szerintük én a használt sínekről és a használt kövekről készített KÉPEKEN KÍVÜL NEM MUTATTAM MÁS BIZONYÍTÉKOT 🙂 Nos, a használt köveket nagyon egyszerű megtekintéssel beazonosítani, de ha a nyomozó erre nem képes, akkor meg kellett volna kérdeznie egy FÜGGETLEN szakértőt.
Ennél azonban még durvább, hogy az elutasító határozatban egyetlen szó sem esik arról, hogy A SÍNEKEN OLVASHATÓ A GYÁRTÁS ÉVE (pl. 1980), úgyhogy ahhoz aztán tényleg semmit nem kellett volna tennie az őrnagy úrnak, mint az ülepét felemelni és megnézni. Persze lehet, hogy nem tud a NAV olvasni…
A kövek esetén valóban kellett volna egy szakértői vélemény beszerzése is (de ez ugye nem az én dolgom volna, hanem a nyomozásé). A 40 éves síneknél azonban csak annyit kellett volna még dolgozniuk a sínek megtekintésén kívül, hogy megnézik a szerződéseket, hogy mi áll benne: tényleg használt síneket terveztek-e a szupervasútba. Ezt én is szerettem volna megtudni, de egyelőre Lázár János minisztériuma és a MÁV is megtagadta, hogy betekintsek a dokumentációkba. Azért nem adom fel, bár a lényeg:
EGYELŐRE TOVÁBB FOLYHAT A KELEBIAI VASÚT SZÉTLOPÁSA ÉS CSAK REMÉLHETJÜK, HOGY EBBŐL NÁLUNK NEM LESZ A SZABADKAIHOZ HASONLÓ TRAGÉDIA.
Az elutasítás teljes szövege itt olvasható:
👉 https://korrupcioinfo.hu/…/mhatarozat_feljelentes…
A használt kövekről itt írtam:
👉 https://www.facebook.com/share/v/FLaW7VHbXhYn89Xw/?mibextid=WC7FNe
A 40 éves sínekről itt:
👉 https://www.facebook.com/share/HhYc2XymGpGdbEyv/?mibextid=WC7FNe„
Az eredeti bejegyzést itt tudod megtekinteni:
(Hadházy Ákos/Facebook)