Fordulat: Orbán is ott volt Újvidéken a tragédiát okozó vasútállomás felavatásakor

Most már nem pózol a romokkal.

Az újvidéki főügyészség cáfolta a kínai kivitelezők korábbi nyilatkozatát, mivel kiderült, hogy a vasútállomás november 1-jén leomlott előtetőjén igenis végeztek munkát, aminek az lett a következménye, hogy az új betonréteg súlya alatt összeomlott a korrodálódott felfüggesztés – számolt be a fejleményekről az Index. Emberek tucatjait temette maga alá a leomló beton,

közülük 15-en meghaltak.

Eddig 13 felelőst, köztük egy minisztert és magas beosztású közalkalmazottat tartóztattak le az újvidéki vasútállomás miatt – számolt be a nyomozás részleteiről a szerb Nova hírportál.

Mivel az ezért felelős állami cég nem végzett ellenőrzést, nem derült ki, hogy a merevítők és a függesztés csatlakozása korrodálódott, ami nagy mértékben rontotta terhelhetőségét. Ráadásul az előtetőre egy újabb réteg vasbetont vittek fel a kínaiak, ami növelte a tömegét, ez vezetett a leomlásához.

Kína cég lehet az egyik felelős, ám a kínaiak mossák kezeiket

A vasútállomáson korábban dolgozó kínai cégcsoport tagadta, hogy hozzányúltak volna az összeomlott előtetőhöz, de felvételek cáfolták az állításukat.

Nem volt műszaki engedély, mégis ösvényt jártak a politikusok, hogy átadhassák a félkész állomást

Az kontár módon felújított épületet kétszer is felavatták a politikusok:

2022-ben Orbán Viktor és haverja, Aleksandar Vučić szerb elnök is felavatta a későbbi tragédia helyszínét

Legutóbb pedig idén július 5-én, Goran Vesić azóta már lemondott közlekedési miniszter is felavatta a félkész, műszaki engedély nélküli épületet. A miniszter a gyanúsítottak között is szerepel, de tagadja bűnösségét.

Szerbiában legalább van következménye a dolgoknak, hiszen az őrizetbe vett miniszter súlyos mulasztását 30 nap vizsgálati fogsággal jutalmazták. Az ügyészség szerint Goran Vesić minisztert és helyettesét Anita Dimoskit is felelősség terheli, hiszen tudatosan kockáztatták emberek életét, amikor átadtak egy olyan állomást, ahol még javában folyt a rekonstrukció és az átalakítás.

A legnagyobb baj az volt, hogy nem tájékoztatták az építésfelügyeletet a munkálatokról, így az állomás nem kapta meg a használathoz szükséges engedélyt: a mulasztásokra és a műszaki hibákra csak a november 1-jei tragédia után derült fény.

A rendőrök brutálisan megvertek egy 74 éves férfit, aki a tragédia miatt tüntetett

A tragédia után tüntetést is tartottak Újvidéken és Belgrádban is, követelve a felelősök megbüntetését, valamint az igazságszolgáltatás meggyorsítását. Az újvidéki bíróság elől

állítottak elő egy 74 éves tiltakozót,

akit azzal gyanúsított a rendőrség, hogy paprikaspray-t fújt a tüntetők ellen kirendelt egyik rendőrre. Az idős Ilija Kostićot öten vallatták, köztük több erőszakos rendőr.

Ketten verték a 74 éves férfit. Egyikük olyan erővel térdelte meg az idős embert, hogy annak

később el kellett távolítani az egyik heréjét.

Erről a Slobodan Drmanac rendőrről köztudott, hogy régebben egy eszméletlen férfit és egy fiatalembert is összevert.

A durva rendőri túlkapás miatt a szerb ellenzék rá és az újvidéki rendőrfőkapitányra is kiterjesztené a nyomozást, illetve a belügyminiszter lemondását követelik. Ivica Dačić annyit elismert, hogy a súlyosan sérült öregembert még 2 napig fogva tartották, majd csak szabadulása után került orvoshoz.

Kapcsolódó:

Újvidéki vasúttragédia: Megdöbbentő dolgokat állít egy szerb mérnök az állomás tetőszerkezetéről

Így bízzunk Mészáros Lőrinc haverjaiban? Kiderült, ki lehet a felelős a Budapest–Belgrád vasútvonalnál történt halálos balesetért

Valódi Hírek