14 ember halt meg.
Magyar hátterű cég felügyelhette annak az újvidéki vasútállomásnak a felújítását, ahol pénteken leszakadt a tetőszerkezet. A tragédiában 14 ember meghalt, hárman súlyosan megsérültek.
Szörnyű tragédia történt az újvidéki vasútállomáson
Megírtuk, hogy váratlanul leszakadt a Budapest–Belgrád vasútvonal újvidéki állomásának tetőszerkezete. Az esetről sokkoló videó is kikerült az internetre, amelyet >>ITT<< tudsz megnézni.
Szombaton arról is beszámoltunk, hogy keresik ki(k) a tragédia felelőse(i). Goran Vesić, Szerbia közlekedési minisztere jelentette be, hogy átfogó vizsgálat indult annak kiderítésére, miért nem újították fel a pénteken összeomlott vasútállomás fedett részét.
Miközben a minisztérium azt állítja, nem újították fel a tetőszerkezetet, a közösségi médiában megjelentek olyan fotók, amelyek ennek az ellenkezőjét bizonyítják.
Az egyik érintett mérnök, Zoran Đajić szerint a felújítás során elhibázott módszereket alkalmaztak, és a tetőszerkezet nem volt megfelelően megerősítve, aminek következményeként a baleset bekövetkezhetett.
Állítólag a mérnökök már korábban figyelmeztették a hatóságokat a problémákra.
Mészáros Lőrinc neve is felbukkan a vasúttragédia kapcsán
A szerb Forbes információ szerint a felújítás felügyeletét a Project Bureau Utiber nevű cég nyerte el, amely a magyar Utiber Közúti Beruházó Kft. leányvállalata.
Az szerb Utiber az utóbbi években jelentős növekedést mutatott, és számos állami projektet nyert el, például vasútvonal-felújításokat és a szerb Nemzeti Stadion építésének felügyeletét is.
A magyar Utiber tulajdonosai Lakits György és Almássy László. Tavaly 5,6 milliárd forintos bevételt és 585 millió forintos nyereséget értek el. Fontos: a magyar Utiber
Mészáros Lőrinc építőipari érdekeltségeinek is szokott alvállalkozóként bedolgozni.
A szerb vasúttársaság annyit közölt: balesetet okozó épületrész nem tartozott a nemrég felújított területek közé.
Kapcsolódó cikkünk:
Újvidéki vasúttragédia: Megdöbbentő dolgokat állít egy szerb mérnök az állomás tetőszerkezetéről