Nagy Márton ismét Kína illetékeseivel tárgyalt; ennyir kell a hitel?
Állami bankok vezetőivel tárgyalt Kínában Nagy Márton a kínai hitelből megvalósuló fejlesztések finanszírozásáról – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Nemrég egymilliárd eurónyi hitelt vettek fel Orbánék
Beszámoltunk arról, hogy az Orbán-kormány egymilliárd euró összegben vett fel hitelt kínai bankoktól idén tavasszal. Az összeget április 19-én teljes összegben lehívta a kabinet – derült ki az Államadósság Kezelő Központ weboldalán feltüntetett adatokból.
Bár nyakig ülünk az adósságban, Orbán Viktor még májusban úgy értékelte a kínaiaktól felvett gigantikus hitelt: hatalmas lehetőség, hogy Kína részt vesz Magyarország modernizálásában. Akkor azt mondta, a maximális ajánlatot kaptuk meg Kínától, amelynél jobban már nem fogunk kapni.
Úgy tűnik, ez a pénz sem volt elég, Nagy Márton újra Pekingbe látogatott
A nemzetgazdasági miniszter hivatalos pekingi látogatása során találkozott a Bank of China és a China Construction Bank vezetőivel. A tárgyalások célja a magyarországi energetikai és infrastrukturális fejlesztések finanszírozása érdekében folytatott párbeszéd további folytatása volt – közölte az NGM.
A tárgyalások során a felek áttekintették a magyar–kínai gazdasági együttműködést. Nagy Márton hangsúlyozta, hogy a kapcsolatokat,
különös tekintettel a pénzügyek területére tovább szükséges mélyíteni
– áll az NGM közleményében. Márpedig ez újabb hitelfelvételt jelenthet.
Nagy Márton a kínai kapcsolatokat akarja erősíteni
„Kína globális pénzügyi szerepe folyamatosan erősödik, és a jüan, valamint
a kínai befektetések egyre fontosabbá válnak a világgazdaságban”
– tette hozzá a tárcavezető.
Az NGM szerint
„Magyarország mára a kínai befektetők első számú célpontjává vált (sic!)
Közép-Kelet Európában, mely hozzájárul ahhoz, hogy hazánk regionális pénzügyi központtá váljon, tovább erősítve ezáltal a gazdasági híd szerepét”.
A Budapest–Belgrád vasútvonal is szóba került
A várhatóan jövő nyárra elkészülő Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése után a következő, kínai társfinanszírozással meginduló beruházások között lehet a V0 vasúti körgyűrű. Ezután következhet a Ferihegyre vezető vasútvonal és a szerb–magyar határátkelők infrastrukturális fejlesztése.
Arról nem írtak, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztésére hivatkozva
átvilágítás nélkül jöhetnek Magyarországra a vasúton dolgozó „vendégmunkások„.
Ez pedig komoly nemzetbiztonsági kockázatot rejt.
Beszámoltunk arról, hogy Orbán Viktorék a Paks II és a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezési munkáit végző cégek „speciális munkaerőigényének mielőbbi biztosíthatósága érdekében” egyszerűsítenék a harmadik országból érkező munkavállalók alkalmazását.
Magyarországon többféle jogcímen vállalhatnak munkát nem EU-s állampolgárok.