Áll a bál: Lázár torkának ugrott Vitézy Dávid, miután a kormány kivégezte Komló közlekedését is

Fény derült a lázári „turpisságra”.

Hivatalos: Lázár János 7 kolométernyi vasúti pálya elbontására adott parancsot

Mint ismert, Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken tartott „nagyívű” sajtótájékoztatót, amelynek keretében bejelentette 500 kilométernyi vasútvonal felújítását, ugyanakkor hetekkel korábban

több mint 7 kilométernyi vasúti pálya elbontására adott utasítást.

Kapcsolódó: Közlekedési akciótervet hirdet a kormány – Lázár szélnek eresztette a MÁV vezérigazgatóját (+videó)

Lázárék Komlón IS hazavágják a közlekedést

A 444 azt írta, birtokukba került a MÁV augusztus 13-án kelt dokumentuma, amely

a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontásának tervét tartalmazza.

Az anyag elején ismertetik az előzményeket, amelyből az derült ki, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelte el a vasúti pálya és az ahhoz tartozó létesítmények bontását, valamint a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok Komló városa részére történő átadását (!).

Kapcsolódó: Balhé: Lázárék botrányos terve ellen tüntettek egy városban, már a fideszes polgármester is csatlakozott

Az ingatlanokat is elpasszolják

Mint írták, a döntés értelmében el kell bontani a nyílt vasúti pályát Mecsekjánosi és Komló között, valamint Komló vasútállomás teljes vágányhálózatát is „meg kell” szüntetni.

Ez összesen 7263,5 méternyi vágány felszedését jelenti a gyakorlatban. Ezen túlmenően a peronokat és az útátjárókat is el kell távolítani – hívták fel a figyelmet. Mivel a komlói vasútállomás a város központjában helyezkedik el,

az ingatlanok átadásával az önkormányzat jelentős értékű vagyontárgyakhoz juthat.

A MÁV a teljes vonal felszámolását tervezi

A dokumentum arra is utal, hogy a teljes, Godisa–Komló közötti (47. számú) vasútvonal megszüntetését tervezik. A MÁV szerint „a vasútvonal megszüntetéséhez a 194/2016 (VII. 13.) számú kormányrendelet módosítása szükséges”, amelyet 2024. augusztus 2-án kelt levelében jeleztek az ÉKM felé. Ez arra utal, hogy

hosszú távon a MÁV a teljes vasútvonal felszámolásával tervez.

Emlékeztettek, hogy 2012-től már csak napi két vonatpár közlekedett a vonalon, amelyet a koronavírus-járvány idején napi egyre csökkentettek. A 2021-es menetrendváltás után 2022-ben már napi 6-7 vonatpár is közlekedett, de ennek ellenére a vonal újabb bezárását nem tudták elkerülni.

Lázár János „vezetésével” 2023. augusztus 1-jétől hivatalosan „átmenetileg”, azonban gyakorlatilag véglegesen (!) szüneteltették a személyforgalmat. A jelentős teherforgalom azonban megmaradt, így a vasúti pálya elbontása a szállítmányozást is jelentősen érinti majd.

Vitézy Dávid kiakadt Lázár János eszelős „bejelentése” után

Az üggyel kapcsolatban Vitézy Dávid is reagált Facebook-oldalán.

„Lázár János elrendelte a komlói vasútvonal megszüntetését és a sínek felszedését, ahol a személyforgalmat egy évvel ezelőtt saját döntésével állította le.

Akkor azt mondta, hogy a »megjelölt 10 vasúti szárnyvonal nem került bezárásra«, és a minisztérium részéről kikérték maguknak, ha valaki nem csak »ideiglenes szüneteltetésről« beszélt.

Ehhez képest most, egy évvel később már a vasútvonal felszedését rendelte el Lázár János – úgy látszik

nála ezt jelenti az, amikor a vidék fejlesztéséről beszél.

Most a vidék jön, ugye.

A komlói vasútvonalon szép számmal voltak utasok ahhoz képest, milyen viszonyok uralkodnak a magyar regionális hálózaton a Bz-motorvonatokkal, és a menetrendjét éppen a korábbi években fejlesztettük, hogy a vonal használható legyen és csatlakozzon az InterCity-vonatokhoz ütemesen. A vonat Komló felé jelentősen gyorsabb volt, mint az azt helyettesítő buszok. Lázár János mostani döntésével tehát

nem csak ideiglenesen vágta el a 22 ezres várost a magyar vasúti hálózatról.

Ezt a képet 2023. július 31-én készítettem, amikor ott voltam a komlóiak által szervezett búcsúztatón, ahol kiálltak a vasútvonaluk mellett az utolsó üzemnapon.

Senki nem hallgatott rájuk a döntéshozók közül, az építési és közlekedési miniszter pedig immár szó szerinti értelemben is vasútrombolással folytatja. Nem véletlenül idéztem a kommunista évtizedek, az 1960-as évek végi kudarcos, vasút- és vidékellenes közlekedéspolitikai fordulatot Lázár János tevékenysége kapcsán –

itt tartunk ismét”

(Vitézy Dávid/Facebook)

Valódi Hírek