Miközben az elavult mozdonyok leállnak, a MÁV legkorszerűbb járművei egy telephelyen pusztulnak.
Miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zár be a MÁV dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron – írja a Totalcar.
Egy telephelyen rohasztja le a MÁV a dízelmozdonyokat
A MÁV dízelmozdony-állományának legkorszerűbb tagjait a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám
a lerobbant vágányok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.
Tíz korszerű dízelmozdony rohad Székesfehérváron. A járművek üzemképtelenek és alkatrésznek használják fel azokat.
Sok motorvonat valószínűleg azért nem üzemképes, mert
a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni a gyártó Siemenstől.
Inkább negyvenéves mozdonyokat lízingelünk
Miközben a dízeljármű-állomány gerincét továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik adják, a korszerű Desirókra tervezett vonatokat is gyakran a Bz-knek kell pótolnia, mert a Desirók rendelkezésre állása kritikán aluli.
Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül.
Minderre egy a YouTube-ra nemrég felkerült videó derített fényt. A felvételen az is látszik, hogy több járművet is elkezdtek donornak használni. Valahonnan a vezérlőpult, valahonnan teljes forgóváz hiányzik.
Az üzemképtelen Desirók hivatalosan javításra várva állnak a fehérvári telephelyen. Ám a portál forrásai szerint a járművek leginkább a többi még működőképes jármű életben tartására szolgálnak. Az udvaron álló járművek javítása nem azért nem lehetséges, mert nincs hozzájuk alkatrész.
Hanem azért, mert az üzembentartó MÁV-nak
nincs elég pénze a cseredarabok megvásárlására.