Mi van?? Lázárék a legkorszerűbb mozdonyokat kivonták a forgalomból, egy telephelyen rohadnak (+videó)

Miközben az elavult mozdonyok leállnak, a MÁV legkorszerűbb járművei egy telephelyen pusztulnak.

Miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zár be a MÁV dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron – írja a Totalcar.

Egy telephelyen rohasztja le a MÁV a dízelmozdonyokat

A MÁV dízelmozdony-állományának legkorszerűbb tagjait a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám

a lerobbant vágányok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.

Tíz korszerű dízelmozdony rohad Székesfehérváron. A járművek üzemképtelenek és alkatrésznek használják fel azokat.

Sok motorvonat valószínűleg azért nem üzemképes, mert

a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni a gyártó Siemenstől.

Inkább negyvenéves mozdonyokat lízingelünk

Miközben a dízeljármű-állomány gerincét továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik adják, a korszerű Desirókra tervezett vonatokat is gyakran a Bz-knek kell pótolnia, mert a Desirók rendelkezésre állása kritikán aluli.

Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül.

Minderre egy a YouTube-ra nemrég felkerült videó derített fényt. A felvételen az is látszik, hogy több járművet is elkezdtek donornak használni. Valahonnan a vezérlőpult, valahonnan teljes forgóváz hiányzik.

Az üzemképtelen Desirók hivatalosan javításra várva állnak a fehérvári telephelyen. Ám a portál forrásai szerint a járművek leginkább a többi még működőképes jármű életben tartására szolgálnak. Az udvaron álló járművek javítása nem azért nem lehetséges, mert nincs hozzájuk alkatrész.

Hanem azért, mert az üzembentartó MÁV-nak

nincs elég pénze a cseredarabok megvásárlására.

Valódi Hírek