Használt dízelmozdonyok bérléséről döntött a MÁV.
Komoly döntést hoztak Lázár Jánosék: a MÁV 15 dízelmozdonyt vesz bérbe, azonban ezek is használt járművek – derült ki a vasúttársaság weboldalán olvasható közleményből.
Agyonhasznált saját dízelmozdonyok helyett kevésbé használtat bérel a MÁV
A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. Ezt a megoldást azonban csak átmeneti problémakezelésnek tekintik – írták.
A 2023 ősze óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok beszerzéséhez hasonlóan
további használt járművel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája.
A MÁV a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől.
Júniusban meg is érkezhet az első két mozdony
Az első két dízelmozdony június második felében érkezhet meg Magyarországra. Az érkezést követően végzik el a műszaki felkészítésüket. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után
várhatóan augusztusban állnak majd forgalomba.
A nyár végén az észak-balatoni vonalon találkozhatunk az „új” járművekkel.
A mozdonyokat 1981 és 1985 között gyártották, azaz több mint 40 éve vannak forgalomban.
Azon a szakaszon a nagy utasforgalmú „Kék Hullám” vonatok és az Erzsébet táborok különvonatait továbbíthatják. A további járművek ősztől folyamatosan érkezhetnek, várhatóan év végéig állhatnak forgalomba.
A balatoni turisztikai szezon után a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest–Lajosmizse vonalon láthatják a mozdonyokat az utasok a szerelvények élén.
A mozdonyokat a dán vasúttársaság használta
A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta távolsági InterCity-forgalomban. Ezt követően kerültek a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV–VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt bérleti szerződést. A MÁV–START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.
A dízelmozdonyok a társaság közleménye szerint „rendkívül jó műszaki állapotban” vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét. Mintegy 94 százalékos a rendelkezésreállási mutatójuk a tulajdonos kimutatása szerint. A korszerűnek mondható turbófeltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta.
A károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a régi, elavult mozdonyokhoz képest. A mozdonyvezetők fülkéje ergonomikus (értsd: kényelmes) és légkondicionált, valamint
a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.
A vasúttársaság célja továbbra is az, hogy minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítson szolgálatba. Emellett új járművek beszerzéséről sem mond le – tették hozzá.