DK: Budapest nem lesz újra kamionsztráda!

Bősz Anett és Szaniszló Sándor sajtótájékoztatót tartott a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt.

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt sajtótájékoztatót tartott Bősz Anett, a Demokratikus Koalíció főpolgármester-helyettese, valamint Szaniszló Sándor, a DK fővárosi frakcióvezetője, a XVIII. kerület polgármestere.

Mint kifejtették, a kormány kamionokkal árasztaná el Budapest útjait, a Fővárosi Közgyűlés felszólítást kapott a fővárosi kormányhivataltól, hogy vonja vissza a 17 éve érvényben lévő behajtási rendeletét, amelynek értelmében a nehéz-tehergépjárművek jelképes díj ellenében jöhetnek be a fővárosba.

Ha a közgyűlés eleget tenne a kormányhivatal felszólításának, akkor azzal kockára tennék a kerékpáros infrastruktúra biztonságos használatát, a főváros levegőminőségének javításában elért eredményeket, a nehéz-tehergépjárművek pedig károsítanák a főváros útjait – mutatott rá Szaniszló Sándor.

Hangsúlyozta, hogy

a Demokratikus Koalíció fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a rendelet visszavonását.

Hozzátette, hogy felkérik a kormányhivatalt: vonja vissza „a nyilvánvalóan haszontalan, a fővárosiak érdekét nem szolgáló felszólítást”. Egyben felkérik a DK országgyűlési képviselőit: törvénymódosítással érjék el, hogy Budapest és a többi város is megkapja a kamionforgalom szabályozására az önrendelkezés jogát – részletezte a sajtótájékoztatón a XVIII. kerület polgármestere.

Arra a felvetésre, miért nem egységesen a 3,5 tonnás járművek behajtásának tiltásával szabályozza a főváros a kérdést, azt mondta, sok esetben, például építkezések vagy élelmiszerüzletek ellátása miatt indokolt a kiszolgáló forgalom beengedése.

Bősz Anett humán területekért felelős DK-s főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte:

óriási eredmény, hogy megmarad a Budapest-bérlet.

Hozzáfűzte: nem elszámolási vagy tarifavitájuk van elsődlegesen a kormányzattal, hanem az, hogy nem „egyenszilárdságú az ország közlekedési infrastruktúrája”, mert amíg vannak, akik kényelmesen be tudnak jutni a munkahelyükre, mások „kifejezetten gyalázatos helyzetben” találták magukat, miután a kormány elbontott vasútállomásokat, vagy éppen szárnyvonalakat szüntetett meg.

Világos, hogy

a kormány nem fogja tudni megteremteni az európai közlekedési infrastruktúrát

– jegyezte meg, hozzátéve, Dobrev Klára árnyékkormánya” az egész országra kiterjedő érdekegyeztető fórumot javasol, amelynek munkájából új közlekedési stratégia jöhet létre.

Mindemelett fontosnak nevezte, hogy a fővárosban és az agglomerációban „dinamikusan tudjanak haladni”, de „ha a vidék Magyarországát kihagyjuk, nem tudunk együtt lépni”.

(Dr. Bősz Anett/Facebook)

Valódi Hírek