Bősz Anett és Szaniszló Sándor sajtótájékoztatót tartott a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt sajtótájékoztatót tartott Bősz Anett, a Demokratikus Koalíció főpolgármester-helyettese, valamint Szaniszló Sándor, a DK fővárosi frakcióvezetője, a XVIII. kerület polgármestere.
Mint kifejtették, a kormány kamionokkal árasztaná el Budapest útjait, a Fővárosi Közgyűlés felszólítást kapott a fővárosi kormányhivataltól, hogy vonja vissza a 17 éve érvényben lévő behajtási rendeletét, amelynek értelmében a nehéz-tehergépjárművek jelképes díj ellenében jöhetnek be a fővárosba.
Ha a közgyűlés eleget tenne a kormányhivatal felszólításának, akkor azzal kockára tennék a kerékpáros infrastruktúra biztonságos használatát, a főváros levegőminőségének javításában elért eredményeket, a nehéz-tehergépjárművek pedig károsítanák a főváros útjait – mutatott rá Szaniszló Sándor.
Hangsúlyozta, hogy
a Demokratikus Koalíció fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a rendelet visszavonását.
Hozzátette, hogy felkérik a kormányhivatalt: vonja vissza „a nyilvánvalóan haszontalan, a fővárosiak érdekét nem szolgáló felszólítást”. Egyben felkérik a DK országgyűlési képviselőit: törvénymódosítással érjék el, hogy Budapest és a többi város is megkapja a kamionforgalom szabályozására az önrendelkezés jogát – részletezte a sajtótájékoztatón a XVIII. kerület polgármestere.
Arra a felvetésre, miért nem egységesen a 3,5 tonnás járművek behajtásának tiltásával szabályozza a főváros a kérdést, azt mondta, sok esetben, például építkezések vagy élelmiszerüzletek ellátása miatt indokolt a kiszolgáló forgalom beengedése.
Bősz Anett humán területekért felelős DK-s főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte:
óriási eredmény, hogy megmarad a Budapest-bérlet.
Hozzáfűzte: nem elszámolási vagy tarifavitájuk van elsődlegesen a kormányzattal, hanem az, hogy nem „egyenszilárdságú az ország közlekedési infrastruktúrája”, mert amíg vannak, akik kényelmesen be tudnak jutni a munkahelyükre, mások „kifejezetten gyalázatos helyzetben” találták magukat, miután a kormány elbontott vasútállomásokat, vagy éppen szárnyvonalakat szüntetett meg.
Világos, hogy
a kormány nem fogja tudni megteremteni az európai közlekedési infrastruktúrát
– jegyezte meg, hozzátéve, „Dobrev Klára árnyékkormánya” az egész országra kiterjedő érdekegyeztető fórumot javasol, amelynek munkájából új közlekedési stratégia jöhet létre.
Mindemelett fontosnak nevezte, hogy a fővárosban és az agglomerációban „dinamikusan tudjanak haladni”, de „ha a vidék Magyarországát kihagyjuk, nem tudunk együtt lépni”.
(Dr. Bősz Anett/Facebook)