Ha Lázár nem engedelmeskedik, jön a „valódi nagy csapás”.
Mint megírtuk, a január 28-29-re meghirdetett sztrájkot a Volánbusz-sofőrök 70 százaléka támogatja. Csütörtökön ez az arány még 60 százalékos volt.
Dobi István a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke elmondta, az országos sztrájk erősebben érintheti Budapestet mint a vidéki településeket, mert a a távolsági járatok felét kell csak elindítani az elégséges szolgáltatás biztosításához, míg a csak vidéket érintő helyi, helyközi járatoknál 66 százalékos járatsűrűséget kell biztosítani.
December végén megírtuk, hogy egyes városokban eltérő mértékben, de a Volánbusz dolgozóinak 20-40 százaléka már jelezte, hogy támogatja a közlekedési szakszervezet bérharcát, és
kész sztrájkolni, ha a munkáltató kedvezőtlen béremelési ajánlatot tesz.
Beszámoltunk róla, hogy a tavalyi sztrájk után idén is komoly munkabeszüntetést helyeztek kilátásba a Volánbusz-sofőrök, ha nem kapják meg az általuk kért 25 százalékos béremelést. Lázár János építése és közlekedési miniszter asztalhoz ült az érintettekkel, ugyanakkor a miniszter bérajánlata meglehetősen érdekesre sikerült: ő három év alatt ígér 25 százalékos emelést, szemben a dolgozók 2024-es 25 százalékos igényével.
Lázár János miniszter vasárnap pedig kapott egy egészen kemény felszólítást a szakszervezeti vezetőtől, aki Facebbokon közzétett nyílt levelében jelezte a miniszternek, hogy
haladéktalanul jöjjön létre egy megállapodás
a SZAKSZ bérkövetelésével kapcsolatban, különben nem fogják tudni elkerülni „a valódi nagy csapást”, amikor január 29-én a munkabeszüntetés miatt, országos szinten több mint 26 000 közlekedő járat maradhat ki.
Dobi István Lázárnak címzett nyílt levelét változtatások nélkül alább közöljük:
„Nyílt levél az Építési és Közlekedési Miniszterhez.
Tisztelt Lázár János Miniszter Úr!
Ahogy arról bizonyára Ön is értesült, a SZOLIDARITÁS Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, a Volánbusznál
2024. január 28-29. napján megtartja a kétnapos munkabeszüntetési akcióját.
A kétnapos sztrájk alatt több mint 26 000 járat maradhat ki és az első napon, vagyis a ma megtartott sztrájk, csak 4000 járatkimaradással kerül lebonyolításra.
A SZAKSZ a sztrájk első napját egy »jelmezes főpróbának« tekinti, úgymond figyelmeztető sztrájknak is mondhatnák és annak érdekében, hogy elkerüljük a valódi nagy csapást, amikor január 29-én a munkabeszüntetés miatt, országos szinten több mint 26 000 menetrendszerint közlekedő járat maradhat ki, javaslom, hogy a mai napon 24 óráig
jöjjön létre egy megállapodás a SZAKSZ bérkövetelésével kapcsolatban.
Bízom a közreműködésében és megteremti annak lehetőségét, hogy a felek között a tárgyalás és a megállapodás megtörténjen, annak érdekében, hogy a január 29. napján folytatódó sztrájk megtartásától, a SZAKSZ el tudjon állni.
Tisztelettel:
Dobi István
elnök”
(Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet/Facebook)