Megmagyarázta a bizonyítványt.
Ahogy azt megírtuk, a PISA-teszten a magyar középiskolások rendesen leszerepeltek. Matematikából például az eddigi legrosszabb magyar eredmény született idén. Pintér Sándor persze, egészen másképp látja a számokat.
A Belügyminisztérium közleményben reagált a kedden nyilvánosságra hozott adatokra. Megítélésük szerint a magyar diákok
az OECD-országok átlagát hozzák.
Ha a vizsgált országok átlagát nézzük, lehet, hogy a teljesítményromlás nem olyan szembetűnő, azonban az, hogy szövegértésben egyre többen érik el a funkcionális analfabetizmus szintjét (amikor valaki el tudja olvasni a leírtakat, de értelmezni nem tudja azokat – a szerk.), riasztó. A minisztériumban azonban a jelentősen csökkenő pontszámokat is sikerült pozitívumként értelmezniük.
„Magyarország ezzel az eredménnyel természettudományos területen a 27., matematikából a 28., a szövegértés területén a 32. helyen végzett, ami a 2018-as eredményekhez képest
egyértelmű javulás” (sic!)
– jelentették ki.
- Matematikából a vizsgált országok átlaga 472 pont volt, a magyar diákoknak 473 pontot sikerült gyűjteniük.
- Természettudományból 485 pont az OECD-átlag, a magyar 486 pont lett.
- Szövegértésből 476 pont az átlag, a magyar eredmény 473 pont volt.
A teljesítményromlás egyik oka mind Magyarországon, mind külföldön a koronavírus-járvány miatti iskolabezárásokban keresendő. A magyar pontszámok csökkenésében valószínűleg a pedagógusok elvándorlása is érezhető,
a státusztörvény miatti felmondások hatása viszont csak később jelentkezik majd.
(Telex/Nyugati Fény)