Itt van Nagy Mártonék „óriási” bejelentése az inflációról – ez mindenkit érint Magyarországon

Tudatták, megérkezett „az egy számjegyű” infláció.

Itt az egy számjegyű infláció, amihez az online árfigyelő is eredményesen járult hozzá – jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében.

Nagy Mártonék emlékeztettek, a szaktárca szakmai támogatása mellett a Gazdasági Versenyhivatal 2023. július 1-jén elindította az árfigyelő rendszert, amely – fogalmaztak – már több mint 4 hónapja támogatja

„a háború, a szankciók és a multik árspekulációja miatt megemelkedett infláció letörését”.

Azt írták: az online platform az árak összehasonlíthatóságán keresztül „támogatja a családok tudatosabb vásárlási döntéseit”, miközben „fokozza a versenyt a kiskereskedelmi üzletek között”.

Rámutattak, hogy az eredmények – szerintük – „egyértelműek”, hiszen – tudatták – a kormány „korábban teljesítette vállalását”, és

„már októberre egy számjegyűre csökkentette az inflációt”.

Úgy fogalmaztak: a célzott intézkedéseknek köszönhetően az éves élelmiszerinfláció mértéke már kevesebb mint a negyedére esett vissza csúcspontjához képest. Az infláció az év végére – „köszönhetően egyebek között az online árfigyelőnek és a kötelező akciózásnak”6-7 százalékra csökkenhet, míg jövőre 5-6 százalékot érhet el – jósolták meg.

„2023-ban tehát a kormány letörte az inflációt, 2024-ben pedig helyre fogja állítani a gazdasági növekedést”

– vetítették előre.

Az online árfigyelő rendszer indulása óta a megfigyelt 62 termékkategóriából 50 termékkategóriában, átlagosan 5,5 százalékkal csökkentek az átlagárak. A megfigyelt élelmiszerek árainak július elejéhez képest mért mérséklődése mintegy 0,4 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve több mint 1,3 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatással járhatott a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve – ismertették.

Állították, az árfigyelő indulása óta a tojás és a lisztek ára több mint 20 százalékkal csökkent, illetve – jegyezték meg – a spagetti ára is (!) közel 20 százalékkal lett kevesebb. A tejtermékek ára mintegy 9 százalékkal mérséklődött, a leginkább a natúr joghurt ára csökkent, 12 százalékkal, viszont a kefír, a vaj és a trappista tömbsajt is közel 10 százalékkal lett olcsóbb. A zöldségek és konzervek szintén 9 százalékkal lettek olcsóbbak az árverseny fokozásának köszönhetően – vélelmezték.

Azt is írták, hogy a hústermékek kategóriájában a pulykamellfilé ára változott a legnagyobb mértékben, közel 15 százalékkal lett kedvezőbb az oldal indulása óta, a csirkeszárny ára csaknem 10 százalékkal mérséklődött, továbbá a sertéskaraj és a csirkecomb is megközelítőleg 5 százalékkal kerül kevesebbe.

Úgy folytatták: az elmúlt két hét alatt 28 termékkategóriában mérséklődtek tovább az átlagárak. Ebben az időszakban leginkább a citrom, a sárgarépa, a kelkáposzta és a csemegeuborka ára csökkent, 6-9 százalék közötti mértékben. A vaj és a csemegekukorica-konzerv is több mint 4 százalékkal lett olcsóbb, továbbá a csirkemellfilé, a fejes káposzta, az almalé, a párizsi, a pasztőrözött 1,5 százalékos zsírtartalmú tej, illetve a sertészsír ára is 3 százalékot meghaladóan mérséklődött.

Az online platform népszerűségét jelzi, hogy az elindulása óta már közel 1,35 millió látogatója volt. A szabadszavas keresések száma meghaladta a 840 ezret, amelyek során az elmúlt két hét során legtöbbször a tej, sajt, csirkemell, cukor és tojás szavakra kerestek az árfigyelőt felkeresők – ismertette közleményében Nagy Márton minisztériuma.

(MTI)

Kapcsolódó:

https://nyugatifeny.hu/2023/11/10/mi-tortent-5-szazalekra-csokkent-az-inflacio

Valódi Hírek