A síntöréssel kapcsolatban szólalt meg.
Mi is beszámoltunk arról, hogy csütörtökön délelőtt eltört az egyik sín a Nyugati pályaudvar és Kőbánya–Kispest között, ami hatalmas késéseket okozott a vonatközlekedésben.
Vitézy Dávid – aki tavaly rövid ideig közlekedéséi államtitkárként dolgozott, nem mellesleg az ország legelismertebb tömegközlekedési szakértője – a történtek után ismét élesen bírálta Lázár Jánost.
Nem ez az első konfliktus a két fél között: Vitézy korábban is kritizálta már Lázárt az elkaszált vasúti beruházások miatt, de felszólalt a MÁV dolgozóinak elüldözése ellen is.
Szerinte a csütörtöki eset is bizonyította: történelmi hiba volt, hogy „a Nyugati pályaudvarra vezető vágányhálózat rekonstrukcióját célzó vasúti beruházásokat egytől egyik leállította Lázár János építési és közlekedési miniszter, még a már megítélt európai uniós forrásokat is visszaadtuk, azt más országok kapják meg”.
Vitézy teljes Facebook-bejegyzését változatlan formában közöljük:
„Ritkán tapasztalt mértékű összeomlás tanúi vagyunk ismét a MÁV-nál ma délelőtt: egy síntörés miatt nem járnak a vonatok az ország egyik legforgalmasabb szakaszán, a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között, érintve a debreceni, szegedi, nyíregyházi távolsági vonatokat és a monori, ceglédi, lajosmizsei elővárosi vonatokat.
Két gondolat:
1. Nem véletlenül mondjuk évek óta, hogy a budapesti vasúti törzshálózat állapota kritikus és éppen ezért a fővárosi pályaudvari bevezető szakaszok vasúti beruházásairól egy
mondvacsinált „főváros-vidék” ellentétpár logikáján gondolkodni teljesen abszurd,
a fővárosi vasúti hálózat állapota az egész ország legkritikusabb szűk keresztmetszete.
Ehhez képest épp az érintett szakaszokon, a Nyugati pályaudvarra vezető vágányhálózat rekonstrukcióját célzó vasúti beruházásokat egytől egyik leállította Lázár János építési és közlekedési miniszter, még a már megítélt európai uniós forrásokat is visszaadtuk, azt más országok kapják meg.
Nyilván azok a beruházások a mai síntörést nem akadályozták volna meg, de
legalább zajlana az a munka,
ami a mai állapotok megszüntetését, a teljes újjáépítést és a régóta szükséges kapacitásbővítést biztosítaná. Minden ezügyben elszalasztott év azt jelenti, hogy további évekig maradnak a mostani állapotok.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia beruházásainak elszabotálása nem csak a fővárosiakat érinti, sőt, sajátos módon talán épp a budapestieket érinti kevésbé (bár a növekvő autóforgalom miatt azért közép- és hosszútávon nagyon is), mint a vonattal vidékről Budapestre utazókat már rövid távon.
2. Nyilván addig is, amíg ilyen nagy átépítésekre sor kerülhet, kisebb karbantartásokkal és beruházásokkal lehetne és kellene javítani a helyzeten.
A MÁV idei működési költségvetése a legutóbbi hivatalosan elismert számok szerint is azonban 96 milliárd forint működési hiánnyal terhelt, melynek egyik
legnagyobb okozója a jelentős kedvezményeket és ezáltal bevételvesztést okozó vármegyebérlet,
melynek a veszteségét az azt elrendelő szaktárca nem térítette meg teljeskörűen a MÁV csoportnak.”
Az eredeti bejegyzést itt lehet megtekinteni: