Különös.
Kontrasztba állította Vitézy Dávid volt közlekedésért felelős államtitkár az Osztrák Államvasutak bécsi repülőtér és Lajtabruck között uniós forrásokból épülő új vasútvonalát a Lázár János által elkaszálni tervezett magyarországi beruházásokkal.
A teljes posztot változtatás nélkül közöljük.
„Az osztrák államvasút, az Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) mai bejelentése szerint európai uniós források segítségével megindul az évek óta tervezett vasúti építkezés Bruck an der Leitha (Lajtabruck) és a bécsi Schwechat nemzetközi repülőtér közötti új vasúti fővonal kiépítésére.
Ez azt jelenti, hogy a teljesen zöldmezősen kiépülő, a képen pirossal jelölt új pályán az összes Budapest, Győr és Pozsony felől érkező, Bécsbe tartó vonat az osztrák főváros előtt eléri a bécsi nemzetközi repülőtér alatti föld alatti vasútállomást is.
A bécsi repülőtér így Nyugat-Magyarország felől közelebb kerül, mint a budapesti – és Budapestről is óránként átszállás nélkül elérhető lesz vonattal, Kelenföldről 2 óra alatt.
Az osztrák beruházás messze túllát a lokális részérdekeken, a bécsi repülőtér európai versenyképességét és összeurópai logikán a légi és a vasúti hálózati összekapcsoltságát igyekszik javítani.
Eközben szomorú látni, hogy a mai hírek Magyarországon ismét kiemelt fontosságú, évtizedek óta tervben lévő és az EU által már támogatott vasúti előkészítések leállításáról és a beruházások visszavonásáról szólnak, például a miskolci fővonal romokban lévő (aki nem hiszi, tegyen egy sétát Rákos állomáson) budapesti bevezető szakasza kapcsán.
Ehhez még csak hasonló sem történik sehol másutt Európában, Bulgáriától Portugáliáig felgyorsítják és nem leállítják a vasúti beruházásokat a klímaváltozás és az energiaválság fényében.”