Háborognak az emberek.
Egyetlen út során hat le- és felszállást kénytelen elviselni az, aki Szombathelyről Budapestre utazna vonattal. A Népszava riportjában arról írt, hogy az utasok fel vannak háborodva, többen jelezték, sosem tapasztaltak még ekkora káoszt.
„Ilyen még nem volt! Ez agyrém!”
– osztotta meg tapasztalatait ingerülten egy férfi a szombathelyi vasútállomás előtt.
„Idős ember vagyok, sokat utaztam már MÁV-val, nagyjából tudom mire lehet számítani,
de azért ez mégiscsak sok!”
– háborgott egy másik utas.
Egyszerre két pályafelújítás is érinti a Szombathely–Csorna–Budapest vasútvonalat: az első szakaszon, Szombathelytől Csornáig azért kell buszra szállniuk az utasoknak, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV). Csornán az utasok a buszról vonatra váltanak, viszont a vasút csak Tatabányáig közlekedik, ahol újra buszra kell átszállniuk a Biatorbágy és Szárliget között zajló felújítás miatt.
A GYSEV azt közölte, nem volt más „megoldás„, mert „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést”. A MÁV elismerte, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, azonban a vállalat szerint a biatorbágyi felújítást nem halaszthatták el.
Az 1-es fővonal felújítását Lázár János építési és közlekedési miniszter rendelte el, miután egyes szakaszokon olyan rossz állapotba kerültek a sínek, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét.
A MÁV jelezte: a felújításra nincs forrásuk, mire Lázár azt mondta, a MÁV vezetői csinálják azt, amire ő „utasította őket„. Majd ezek után Lázár János kirúgta a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, és megindultak a „munkálatok„.