Kiderült: Milliárdokat talicskáztak Orbánék a Fidesz-propagandistákhoz, de vétettek egy óriási hibát

A pénzek forrását nem lehet beazonosítani.

Alsó hangon nyolcmilliárd forint áramlott az elmúlt években a kormányközeli influenszereket foglalkoztató, illetve a Fidesznek kampányoló szervezetekhez úgy, hogy az összeg forrásáról semmi sem deríthető ki – hívta fel a figyelmet a 24.hu.

A portál megvizsgálta a hivatalos bírósági beszámolókat, hogy mennyi azonosíthatatlan forrás érkezett az utóbbi években Fidesz-közeli Civil Összefogás Fórumához (CÖF), a Megafonhoz és pár kisebb kormányközeli Facebook-oldalhoz.

A Békemenetet is szervező CÖF mögött álló Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖKA) az állami cégek – mint például a Szerencsejáték Zrt. vagy az MVM – bőkezű támogatásai mellett több mint 2 milliárd forintot kapott magánszemélyektől, akiknek nevét nem tüntették fel a bíróságon leadott beszámolójukban. A 2019-es önkormányzati választás után pár hónappal létrehozott Megafon három év alatt pedig

több mint 5 milliárd forintot kapott.

Az egylet korábban csupán azt közölte, nem kapnak közpénzt, támogatóik pedig jobboldali üzletemberek. Azonban az már derült ki, hogy pontosan kik is ezek a jobboldali üzletemberek. A Megafon jegyzi egyébként egész Európa idei legdrágább politikai YouTube-kampányát, amelyet a „háborúpárti baloldalról” készítettek.

A Filep Dávid által működtetett „A kopasz oszt” Facebook-oldal mögött álló Aktuális Média 2022-ben ismeretlen forrásból 634 milliós támogatáshoz jutott, 2021-ben a beszámolója szerint 75 milliót kapott támogatásként, vagyis az utóbbi két évben

több mint 700 millióval „támogatták” a tevékenységét.

Azóta megírtuk, hogy végelszámolás indult a fideszes megmondóember cége ellen. Mint kiderült, több mint 455 millió forintot költöttek közösségi médiás hirdetésekre.

A K-Monitor, a Political Capital és a Transparency International Magyarország jelentése szerint a kormányoldal a kampány során jelentősen túllépte a törvényileg meghatározott költéshatárt: csak plakátból nyolcszor annyit helyezhettek el, mint az egységes ellenzék, vagyis ötből négy plakáton vagy a kormányt támogató, vagy az ellenzéket rágalmazó üzenettel találkozhattunk.

A G7 tavalyi cikkében kiemelte: „a fideszes és ellenzéki költéseket a közösségi média költésekkel kiegészítve már igen jó képet kaphatunk arról, hogy milyen erőviszonyok mellett kellett a 2022-es országgyűlési választásokon a politikai táboroknak megmérettetniük magukat. Minden elérhető adatot figyelembe véve az országgyűlési választást megelőző politikai témájú hirdetések becsült értékének

86 százaléka, 21 milliárd forint a Fideszhez és a kormányzathoz köthető”.

Hozzátették: az ellenzék 2 milliárdos becsült költése ehhez képest egy nagyságrenddel kisebb összeg.

Valódi Hírek