Vizsgálódik a hatóság.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított három nagy magyarországi ruha- és cipőkereskedő webáruház – a CCC, az Answear és az About You – magyar, lengyel, illetve német üzemeltetőjével szemben, mivel feltehetően jogsértő módon tüntetik fel az akciósként hirdetett termékeik árait – közölte a GVH szerdán.
A cégek ugyanis bizonyos esetekben több különböző eredeti, korábbi árat jelenítenek meg egyszerre, ami gátolja a kedvezmény valós mértékének meghatározását és a fogyasztók tudatos döntéshozatalát – írták.
Az About You emellett valószínűleg a teljes vásárlási folyamat alatt sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé a termékek elérhetőségéről, ami szintén jogsértőnek minősülhet – áll a közleményben.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértéseket elkövették. A tények tisztázására és a feltételezett jogsértések bizonyítására irányulnak az eljárások, amelyek lefolytatására három hónap biztosított, az időtartam indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – mutatott rá a hivatal.
Az árak egyértelmű feltüntetése azért fontos, mert a fogyasztók és a GVH tapasztalatai szerint egyes kereskedők számos „ravasz trükköt” alkalmaznak az árkedvezmény benyomásának keltésére. Ez olyan könnyű haszonhoz vezet, amelyért valójában nem dolgoztak meg igazi versenykörülmények között. Az árakba beépített és így megszerzett többlet profit is hajtja az inflációt – összegezte a GVH.
Elmondásuk szerint a különböző üzletekben gyakori a manipuláció, amikor árak tömkelegével vonják el a fogyasztó figyelmét és zavarják meg a döntését. Például egyszerre tüntetnek fel egy eredeti árat, kedvezményes árat, akciós árat, árkedvezményes kuponárat, de valójában elhallgatják az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat – fogalmaztak.
(MTI)
(Képünk illusztráció)