Pedig csak pár hete jött létre.
Alig két hete jött létre az MBH Bank Nyrt. a Takarékbank és az MKB egyesüléséből, máris elkezdődött a panaszáradat – derült ki az azenpenzem.hu hétfői cikkéből.
Az eredetileg az MKB-hoz tartozó ügyfelek arról számoltak be, hogy nem tudtak bejelentkezni az új pénzintézet applikációján. A bank szerint a problémát egy program letöltésével lehetett orvosolni. Egy technikai galiba miatt a korábbi Takarékbank ügyfelei sem tudták használni a mobilalkalmazást. Ezen frissítéssel lehetett segíteni.
Később azonban már az új bankra hivatkozva érkeztek a panaszok: az MBH szerint egy ügyfélnek csak egy forintszámlája lehet náluk, így több szerződést is felmondtak. Így
rengeteg ügyvéd távozott a pénzintézettől,
ugyanis nekik a „normál” számla mellé szükségük van „letéti” számlára is.
A Magyar Nemzeti Bank szerint a jogszabály nem tiltja, hogy egy ügyfél egy hitelintézetnél több fizetési számlát vezessen, azonban az üzletpolitikai megfontolásból hozott intézkedéseket nem kommentálták.
Az MBH szerint
félreértésről lehet szó.
Elmondásuk szerint a magánszemélyek és a vállalkozások náluk rendelkezhetnek egyszerre több forintszámlával. Kifejtették, hogy nem mondtak fel szerződéseket amiatt, hogy egy ügyfélnek több számlája volt az összeolvadó bankoknál, illetve az új MBH-nál. Elmondásuk szerint „technikai okok” miatt kellett a számlákat összehangolni.
Indoklásuk szerint ügyfélszintű árazásra tértek át, azaz egy díjcsomagot biztosítanak az ügyfelekhez tartozó minden lakossági vagy pénzforgalmi számla esetében. Ez a letéti csomagokat érinti, a számlavezetési szolgáltatást nem – tették hozzá.