Manapság már a parkoláshoz, illetve a tömegközlekedéshez használt jegyet meg lehet vásárolni egyszerűen a tenyerünkben lévő okostelefonon egy applikáció segítségével. Ez azonban még mindig újdonságnak számít, és nagyon kevesen választják ezt a lehetőséget, pedig könnyebb, mint gondolnánk.
Egyáltalán mi szükséges ahhoz, hogy mobilon tudjunk jegyet vásárolni?
Az első lépés, hogy beszerezzünk egy olyan alkalmazást, aminek a segítségével tudunk mobiljegyeket vásárolni. Ilyen például a VoxPay mobilapplikáció, amit könnyedén telepíthetünk az AppStore-ból vagy a Google Play áruházból is. Ha megvagyunk a letöltéssel és a telepítéssel, akkor a következő lépés a regisztráció. Három módszer közül választhatunk: regisztrálhatunk az e-mail címünk segítségével, de bejelentkezhetünk a Facebook vagy a Google felhasználónkkal is. Ha ez megvan, akkor már bent is vagyunk a felületen.
A megfelelő használathoz természetesen elengedhetetlen az internetkapcsolat, valamint egy, a fiókhoz társított bankkártya is kell, de választhatjuk azt a módszert is, hogy mindig feltöltjük az egyenlegünket, és arról költekezünk. Egy ilyen applikációban több szolgáltatással is találkozhatunk, így attól függően, hogy mit veszünk igénybe, még szükség lehet az autónk rendszámának és a mobiltelefonszámunk megadására is.
Három fő szolgáltatás közül választhatunk: parkolás, tömegközlekedési mobiljegy és autópálya-matrica vásárlása.
Érdemes cégek számára is ezt a megoldást választani?
Az egyik legnagyobb előnye ezeknek az applikációknak, mint amilyen az említett VoxPay is, hogy nincs külön szerződéskötés, esetleg hosszas regisztrációs folyamat. Az egész felület átlátható, gyorsan és könnyedén kezelhető. Sőt, mindemellett még kedvezményekkel, díjmentes kényelmi és adminisztratív funkciókkal is találkozhatunk. Az egész ügyintézés online megoldható, a vállalkozás számlázási adatait gyorsan felvihetjük, valamint a járművekkel kapcsolatos információkat és a felhasználói adatokat is megadhatjuk. Az adminisztrációhoz szükséges feladatokat a rendszer teljesen automatikusan elvégzi.
Az eddig megvásárolt szolgáltatásokat a felület mindig naplózza, így a különböző riportokat, jelentéseket, tranzakciókat bármikor visszanézhetjük, ha szeretnénk ellenőrizni a költségeket.
Miért jó az, ha mobilapplikációt használunk?
A hagyományos módszerekkel szemben a telefonos alkalmazás sokkal gyorsabb. Nem kell többet a sorban állás miatt aggódnunk, az egész folyamat sokkal gördülékenyebb lesz. Például magánemberként már akár az előző este megvehetjük a szükséges tömegközlekedési jegyeket és megtervezhetjük az egész utazást. Nem kell még külön keresni egy olyan helyet, ahol lehet jegyet kapni. Érdemes mindig az elérhető legjobb és leghatékonyabb megoldást választani, ide tartoznak ezek az applikációk is.