Jelentős része a kormánymédiában landolt.
Mintha nem lett volna vége a választási időszaknak, úgy szórta a pénzt tavaly „társadalmi célúnak” nevezett médiakampányokra Rogán Antal minisztériuma. Az Átlátszó összesítése szerint 2022-ben
19,6 milliárd forintot költöttek el különböző propagandareklámokra.
Rogánnak öt hónapba telt mire végre közölte, mennyi is az annyi. Az állami milliárdok legnagyobb része (16,6 milliárd forint) a kormányközeli médiánál landolt, de kapott belőle a Blikk, a Népszava, az ATV és az RTL is.
A 2022-es év reklámköltései kampányonként időrendi sorrendben így alakultak:
- Magyarország előre megy, nem hátra: 1 839 042 330 Ft
- Szja-mentesség: 976 406 120 Ft
- Minimálbér: 963 987 500 Ft
- Otthonteremtés: 974 406 213 Ft
- Gyermekvédelmi népszavazás: 5 176 824 785 Ft
- Magyar Falu: 203 765 625 Ft
- SZÉP-kártya: 980 433 366 Ft
- Társadalmi célú reklám (TCR) kampány: 2 297 223 326 Ft
- Őrizzük meg Magyarország biztonságát: 2 023 734 843 Ft
- A béke a háborús infláció ellenszere: 2 053 173 176 Ft
- Háborúban összefogásra van szükség: 2 050 387 153 Ft
Az Átlátszó megemlítette azt is, hogy a „gyermekvédelminek” népszavazásra
nettó 3,8 milliárd forintot költöttek,
ebből százmillió forintot hirdettek a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót pedig egyéb lapokban.
A nyomtatott lapokban költött nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworkshöz ment.