Szerinte ezt Pintér nem érti.
A Belügyminisztérium egy új rendszerszintű, úgynevezett éves belső “teljesítményértékelés” bevezetését tervezi az iskolákban.
Az új tervezetet a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete is elutasította, szerintük csak arra jó, hogy engedelmes katonákat neveljenek a tanárokból.
Most az ügyben megszólalt Nahalka István, oktatáskutató is az mfor.hu-nak. A szakember szerint a minősítési rendszer átalakítása tovább ront az oktatás helyzetén, rosszabb lesz a pedagógusok számára, fokozza a feszültségeket, az sem lepné meg, ha tömeges felmondás kezdődne.
Nahalka szerint ahogy az eddigi minősítési rendszer is problémás volt, ez a mostani tervezettel sincs másképp, hiszen pedagógusra fókuszál a szervezet helyett.
“Nem lehet egyetlen pedagógusra ráterhelni a pozitívumokat, negatívumokat, problémákat. Ez a lehetetlen kategóriájába tartozik”
—fejtette ki véleményét a kutató.
A szakember szerinte az sem elfogadható, hogy amit elvesznek a „rosszul teljesítő” tanároktól, azt odaadják a jól teljesítőknek, szerinte ilyen még a kapitalista cégeknél is elképzelhetetlen. Egy pedagógusnak kreatívnak, ötletesnek, alkotónak kellene lennie, ezt pedig nem lehet ilyen rendszerrel ösztönözni.
Az oktatáskutató nem zárta ki, hogy mindez egyfajta visszavágás a tanárok tiltakozására, a béremelésük körül folyó mizériára, mivel Pintér Sándor számára a rend a fontos az oktatásban is, azt hiszi, hogy a rendőri filozófiát oda is át lehet ültetni, noha ott minden szempontól más viszonyok vannak, a tanítás más, mint a rendvédelem.