Így biztosan megkapja.
Reagált a Civil Közoktatási Platform Pintér Sándor múlt pénteki állítására, miszerint „csak a hibákat” listázzák a pedagógusok. A CKP leszögezte: a kormánynak nem kellene a pedagógusoktól elvárnia a javaslatkészítést, ha nem számolta volna fel a kabinet az erre szolgáló intézményrendszert.
A Civil Közoktatási Platform közleményét alább idézzük:
„A Belügyminisztérium máig nem tisztázott szempontok mentén egyes iskolákból iskolaigazgatókat és pedagógusokat hívott meg “konzultálni” 2022. december 16-ra. Az eseményen a felszólalók elmondhatták gondolataikat, majd előadásokat hallgathattak meg az oktatás irányítói részéről.
Pintér Sándor oktatásért felelős miniszter előadásából az derült ki, hogy kevés információval rendelkezik a területről,
az általa bemutatott adatokat nem érti.
Sőt, kifogásolta, hogy a pedagógusok csak kritizálnak, de javaslataik nincsenek. A CKP 2016 óta készít ilyen javaslatokat – tagszervezetei közül többen már sokkal régebben. Ezeket a javaslatokat mindig eljuttattuk a döntéshozókhoz és nyilvánosságra is hoztuk.
Honlapunkon könnyen lehet róluk tájékozódni. Szakmai anyagaink egy részére a fent említett találkozó előtti levelünkben is felhívtuk a miniszter figyelmét. Sőt, konkrét, sürgős ügyekben javaslatokat is tettünk.
Úgy tűnik, ezek mindezidáig nem jutottak el hozzá, így most Miniszter Úrnak egy csomagban kinyomtatva is összegyűjtöttük a legfontosabbakat. A csomagot 2022. december 21-én 15 órakor adjuk át részére, az alábbi levél kíséretében.
Tisztelt Miniszter Úr!
A december 16-i találkozón tartott beszédében Ön kifogásolta, hogy a tiltakozó tanárok csak azt sorolják fel, hogy mi nem jó, ahelyett, hogy megoldásokat javasolnának.
Nyilván Ön is tudja, hogy szakpolitikai javaslatok kidolgozása elsősorban a kormányzat megbízásából dolgozó háttérintézmények, szakmai műhelyek feladata lenne –
ezeket azonban 2010 óta a kormányzat sorra megszüntette.
Ma Magyarországon a kormányzat nem megalapozottan, nem szakmai kutatások, hatástanulmányok eredményei alapján hoz szakmapolitikai döntéseket.
Ennek ellenére az Ön által hiányolt megoldási javasaltok léteznek. A pedagógus, szakértői, szülői és diák szervezeteket összefogó Civil Közoktatási Platform 2016 óta számos, sok érintett által megvitatott, rendszerszintű, illetve egy-egy problémára koncentráló javaslatot dolgozott ki és hozott nyilvánosságra.
Erre a találkozó előtt Önhöz eljuttatott
nyílt levélben is felhívtuk a figyelmet.
Sajnálatos, hogy ezeknek a javaslatoknak a létéről az azokat ismerő Köznevelési Államtitkárság nem tájékoztatta Önt.
A most átadott csomagban megtalálhatja a Civil Közoktatási Platform kiadványait és egy válogatást a Platform szakmai anyagaiból. Az összeállításkor az elsődleges szempontunk a gyorsaság volt, így a gyűjtemény nem teljes és a külalakra sem tudtunk kellően figyelni.
Vannak olyan anyagok, amikre csak utalunk – érdeklődés esetén ezeket is prezentálni tudjuk. A gyűjteményt kiegészítettük az Agóra Oktatási Kerekasztal Oktatási Alapvetéseivel, hogy szemléltessük: megoldásajánlások már 2013-ban is születtek, melyek az oktatás problémáira kerestek korszerű válaszokat.
Látni fogja, hogy ezek helyzetelemzést követően megszületett, megalapozott és a 21. századi közpolitikaalkotásnak megfelelően széles körben megvitatott szakmai válaszok.
Természetesen más oktatási civil szervezetek is létrehoztak megismerésre méltó szakmai anyagokat, és kormányzattól független szakértői műhelyekben is születtek tudományos igényű szakmai anyagok.
Utóbbiak közül fel szeretnénk hívni a figyelmét a közelmúltban született, Zárótanulmány az emberierőforrás-szűkösségekről a magyar közoktatásban c. tanulmányra, mely az Európai Bizottság megbízásából készült, és tudományos módszerekkel vizsgálta meg a pedagógusok helyzetét, és a megoldásokat is jelezte.
Ennek ismerete segíthet az Ön által idézett statisztikai adatok megfelelő értelmezésében.
Budapest, 2022. december 21.
Civil Közoktatási Platform
A Miniszter úrnak átadott javaslatcsokor tartalmát egy időszalagon is ábrázoltuk, amely >>kattintható<< is.