Rogán minisztériuma még mindig mélyen hallgat a részletekről.
A Dömper Korlátolt Felelősségű Társaság, a THEMIS Magántőkealap, illetve az osztrák STRABAG Aktiengesellschaft pályázott a kormány által kiírt autópálya-koncesszióra.
A THEMIS Magántőkealapban Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják a tőkeerőt, a Dömper Kft.-ről pedig az a hír járja, hogy ebben a pályázatban a szlovák gyökerű Doprastavval közös konzorciumban indul.
A tervek szerint a legjobb ajánlatot adó céggel
még az idén aláírják a szerződést.
A koncesszió 35 éves időtartama alatt az állam minden évben rendelkezésre állási díjat ad a koncesszornak, az útdíjakat pedig továbbra is az állam fogja beszedni.
A koncesszornak emellett tíz év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végeznie: így többek között
- bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon,
- az M3-as meghosszabbítását az országhatárig,
- illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését.
A koncesszió részleteit Rogán Antal minisztériuma nem hajlandó kiadni, azok még tíz évig nem nyilvánosak.