Megkérdezték Rogánt, miért adják koncesszióba az autópályákat: Felháborító a válasz

Azt csak nem mondhatják, hogy kell a haveroknak.

Adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI) a Transparency International, hogy megtudják, miért van szükség arra, hogy a magyar autópályákat 35 évre koncesszióba adják.

A hivatal elutasította a kérést.

A válasz szerint ez egy döntéselőkészítő anyag, éppen ezért a részletei

10 évig nem nyilvánosak.

Nagy Gabriella, a TI programvezetője azt mondta a Népszavának: fontolgatják, hogy bírósághoz forduljanak, és így szerezzenek érvényt az adatigénylésnek.

A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje jövő hétfő, ezután már nem fogad be új résztvevőt a pályázatot kiíró NKI. A tervek szerint a legjobb ajánlatot adó céggel

még az idén aláírják a szerződést.

A koncesszió 35 éves időtartama alatt az állam minden évben rendelkezésre állási díjat ad a koncesszornak, az útdíjakat pedig továbbra is az állam fogja beszedni.

A koncesszornak emellett tíz év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végeznie: így többek között

  • bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon,
  • az M3-as meghosszabbítását az országhatárig,
  • illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését.

 

Valódi Hírek