Azt csak nem mondhatják, hogy kell a haveroknak.
Adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI) a Transparency International, hogy megtudják, miért van szükség arra, hogy a magyar autópályákat 35 évre koncesszióba adják.
A hivatal elutasította a kérést.
A válasz szerint ez egy döntéselőkészítő anyag, éppen ezért a részletei
10 évig nem nyilvánosak.
Nagy Gabriella, a TI programvezetője azt mondta a Népszavának: fontolgatják, hogy bírósághoz forduljanak, és így szerezzenek érvényt az adatigénylésnek.
A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje jövő hétfő, ezután már nem fogad be új résztvevőt a pályázatot kiíró NKI. A tervek szerint a legjobb ajánlatot adó céggel
még az idén aláírják a szerződést.
A koncesszió 35 éves időtartama alatt az állam minden évben rendelkezésre állási díjat ad a koncesszornak, az útdíjakat pedig továbbra is az állam fogja beszedni.
A koncesszornak emellett tíz év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végeznie: így többek között
- bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon,
- az M3-as meghosszabbítását az országhatárig,
- illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését.