Az Európai Bizottsághoz fordul a DK, amiért Rogánék 35 évre privatizálni akarják a magyar közúthálózatot

A párt bejelentette: jogi eljárást fog kezdeményezni az ügyben.

Beszámoltunk róla, hogy a Kormányzati Tájékoztatási Központ június 14-én közölte, a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda háttérintézménye, a Nemzeti Koncessziós Iroda felhívást tett közzé arra vonatkozóan, hogy csaknem 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adnának koncesszióba.

„A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének és felújításának, valamint üzemeltetésének és fenntartásának feladatait” törvényes monopólium keretében 420 hónapra,

azaz 35 évre adnák oda a koncesszió nyertesének.

A teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó közbeszerzéssel kapcsolatban Rogán Antal később elmondta, azt várhatóan még idén lezárják, sőt még idén sor kerülhet a szerződéskötésre is.

A miniszter hozzátette azt is, azért tervezik a hazai sztrádák üzemeltetését 35 évre szóló koncesszióba adni, mert a kormánynak nincsenek elégséges forrásai a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére.

Az Európai Bizottság szóvivője, Marta Wieczorek azonban később azt közölte, hogy az uniós helyreállítási alapból lehet útépítést finanszírozni, ha a támogatást igénylő tagállam egy sor feltételt teljesít.

A magyar úthálózatot 35 évre koncesszióba adó közbeszerzéssel kapcsolatban Rónai Sándor, a DK EP-képviselője és Varju László, a DK országgyűlési képviselője július 6-án, kedden közölte, hogy

a Demokratikus Koalíció az Európai Bizottsághoz fordul. A párt szerint ugyanis ez az eljárás sérti az uniós jogot és az uniós közbeszerzési szabályokat.

„A tervezett koncesszió hirdetményéből semmilyen kockázatviselés nem derül ki. Minden ilyen az államot terheli, a fideszes haverok csak a pénzt teszik zsebre. A DK a felelősök, az Orbán-rendszer embereinek általános elszámoltatása részeként ebben a botrányos ügyben is jogi eljárást fog kezdeményezni”

– írta közös közleményében a DK két képviselője.

„Az Orbán-kormányok haverokhoz, magánkézbe akarja kiszervezni a teljes magyar autópálya-hálózat működtetését. Erre koncessziós pályázatot írtak ki, de semmi nem indokolja, hogy 35 évre valakinek odaadják az utakat, amelyeken közlekedünk.

Az autópálya minden magyaré, fenntartásuk, működtetésük állami feladat. Itt megint az történik, hogy valakiknek zsíros hasznot utal az Orbán-kormány: megint lopnak”

– tették hozzá.

Valódi Hírek