A járvány hatásai a lakberendezési piacra

Természetesen a járvány a lakberendezésre is hatással van. Hogyan alakítja a piacot a jelenlegi helyzet? Mi a helyzet a kisebb cégekkel, és hogyan reagáltak a nagyobbak? Mit tesznek a fogyasztók?

A járványhelyzet és a lakberendezés

A jelenlegi helyzet természetesen egyrészt a vásárlóerőre hatott ki. Sokáig úgy tűnt, hogy az otthonfelújítás helyett inkább az alapvető szükségletekre koncentrálnak majd a fogyasztók. Ez a jóslat részben be is igazolódott, hiszen nagyobb átalakításba most nem kezd bele senki. Nagy beruházásokra pedig most tényleg nem nagyon lehet számítani. Éppen ezért több nagy bútorgyártó cég is jelentős veszteségeket könyvelhet el ebben az időszakban.

Ebben a helyzetben azok a szolgáltatók, gyártók és eladók őrizhetik meg stabilitásukat, akik rugalmasan tudnak alkalmazkodni. Most a kisebb átalakításokra és a magánmegrendelőkre lehet alapozni.

Hiszen mindannyian észrevettük, hogy az élet mégsem állt meg. Sőt, a kisebb lakásátalakítások, bútorcserék most komoly lendületet vettek. Ennek egyszerű oka van. Az emberek többet vannak otthon, sőt, sokan otthonról dolgoznak. Emiatt pedig szeretnék komfortosabbá tenni közvetlen környezetüket.

Hol, miért és hogyan vásárolunk?

A vásárlások és a szolgáltatások helyszíne nagyrészt az internetre összpontosul. Sok bútort és lakberendezési kiegészítőt vásárolunk az interneten. Sőt, akár lakberendezési tanácsadást és látványtervet is lehet így kérni, hiszen technikailag erre minden lehetőség adott.

A legtöbben inkább felfrissíteni szeretnék otthonukat, mintsem teljesen újragondolni. Ha belegondolunk, egy-egy helyiség stílusfrissítéséhez elég néhány új szőnyeg, kisebb bútor és kiegészítő. Például egy látványos, dzsungelmintás tapéta, amely kizökkent minket a mindennapok szürkeségéből. Persze van, aki a régen halogatott bútorcserét időzíti az otthon töltött időszakra. Sokan vásárolnak háztartási elektronikai eszközöket is. Emellett az otthoni munkavégzéshez szükséges bútorokat, hiszen sokaknak új ez a helyzet. Meg kell teremteni a megfelelő munkakörnyezetet: ergonómiailag megfelelő széket, stabi íróasztalt.

A nagy cégek és a kisebb vállalkozások

A nagyobb cégek közül azok a lakberendezési áruházak, bútoráruházak járnak jól, akik szolgáltatásaik és értékesítésük egy részét átköltöztették online felületre. Az ő esetükben sokszor már ismertek a termékek, ezért csak az értékesítésben kell megváltoztatni a súlypontokat.

A kisebb cégek és forgalmazók, akik például eleve online is elérhetőek voltak, illetve mostanra hoztak létre webáruházat házhoz szállítással, sokkal gyorsabban tudnak most alkalmazkodni a fogyasztói igényekhez. Hiszen most akár nagyobb bútorokat is az internetről rendelünk, nem is beszélve a szőnyegekről, lakásdekorációról és egyéb kiegészítőkről. Ezért ha találunk egy-egy megbízható webáruházat, akkor megjegyezzük azt.