Maruzsa szerint nincs itt semmi látnivaló.
Maruzsa Zoltán oktatási államtitkár kedden beszélt a lezajlott középiskolai felvételi vizsgák eredményéről. 90%-os feldolgozottság mellett állítása szerint az elmúlt évekhez nagyon hasonló eredmények születtek – a magyar átlageredménye 24,4, a matematikáé pedig 22,7.
Bár az államtitkár említett némi kilengést az elmúlt évek eredményeihez képest, nem jegyezte meg, hogy ezek az átlagok nem annyira jók: A hvg.hu cikke alapján elmondható: az utóbbi tíz év legrosszabb magyar átlaga 2012-ben volt (25,2 pont), a legjobb 2014-ben (33,3 pont). Matematikából a legrosszabb 2018-ban volt (18,3), a legjobb 2011-ben (27 pont).
Tehát magyar nyelvből az elmúlt 10 év leggyengébb száma jött ki, matematikából pedig 5 átlagpont csökkenés tapasztalható a 10 évvel ezelőtti helyzethez képest.
A tanárok eközben tarthatatlan állapotokról számolnak be az oktatás területén. Véleményük szerint a matek oktatás eddig is siralmas volt, távoktatásban pedig még inkább lehetetlen feladatnak bizonyul. Úgy gondolják, hogy a heti 5 testnevelés és hittan órát érdemesebb lenne matektanulással tölteni ebben a helyzetben.
„Megvan a véleményem a digitális oktatásról, szeptemberben úgy mentünk vissza, hogy nem tudjuk, meddig tart a jelenléti időszak, de előbb-utóbb beüt a sz*r, az biztos.
Aztán november 11-tol megint elkezdődött a digitális munkarend, és kb. úgy teszünk azóta is, mintha váratlanul ert volna minket. A mi sulinkban pl. nem lehet beírni a gyerekeket hiányzónak, tok mindegy, hogy nem vesz részt az órákon, nem lehet rögzíteni, ha nincs ott. Semmi eszköz nincs a kezedben tanárként, ha elalszik első óráról, elalszik, úgyis azt mondja, h nem működött a net. Mit tudsz csinálni.
Egységes digitális orarend nincs, van valami előírás, hogy az óraszám felét tartsd meg élőben, amúgy semmi. Mondjuk heti négy órából megtartok kettőt, a többit senki le se sz*rja, az meg, hogy a gyerekkel mi lesz, kit érdekel.
Undorító f*shalmaz az egész rendszer, hányok tőle, hogy ilyen sz*r alibi munkával még nem b*szták ki a fél tanári kart, legalábbis abban a suliban, ahol tanítok.”
– panaszolja egy pedagógus redditen.
A következő megmérettetés a májusi érettségi lesz az iskolások számára, ami az online oktatás kiforratlansága és a kormány nemtörődömsége mellett különösen nagy kihívás lesz majd.