Dr. Novák Hunor élesben tesztelte, hogy tud orvosként regisztrálni a Covid-oltásra, az eredmény pedig siralmas

Protekció, ismerősi segítségkérés nélkül, “átlagos” orvosként: sehogy.

A legutóbbi tájékoztatás szerint december 26-a óta több mint 15 ezer egészségügyi dolgozót oltottak be koronavírus ellen Magyarországon, ám még nagyon sokan vannak olyanok, akik mielőbb szeretnék megkapni a Pfizer/BioNtech Covid-vakcináját.

Köztük az a dr. Novák Hunor gyermekorvos is, aki kedden élesben tesztelte azt, “protekció, ismerősi segítségkérés nélkül, “átlagos” orvosként” hogyan működik az orvosok koronavírus oltása.

Dr. Novák kedden a budapesti oltócentrumokat kereste fel telefonon, központilag ugyanis azt a tájékoztatást adták, hogy

“nemcsak kórházi dolgozókat, hanem bárhol máshol dolgozó orvosokat is oltanak, és több ismerősöm volt olyan szerencsés, hogy megkaphatta már az oltást.”

A gyerekorvos beszámolója szerint az első helyen sokadik hívásra sem vették fel, a második helyen tartósan ki volt kapcsolva a telefon, a harmadik helyen habár sokáig foglalt volt, végül felvették, ám Novákkal azt közölték, hogy -habár oltópontként van meghirdetve – “csak saját dolgozóikat oltják, a máshol dolgozókat még nem.

“4. hely: sokadszorra felveszik, mondom, hogy oltásra szeretnék időpontot foglalni.

Azt mondta kedvesen az úr, hogy ezt online lehet: lediktálta a honlap címét, majd a végén úgy mellékesen közölte: az oldal nem működik, de nézegessem gyakran, mert egyszer működni fog!”

– olvasható a gyermekorvos beszámolójában.

Az Novák által megkeresett ötödik oltópont honlapján az olvasható, hogy az online időpontfoglalás január 4-étől él, addig telefonon hívhatók.

“Ma ötödike van, amikor ezt a szöveget olvasom, online foglalás nincs. Hívom a telefont: az pedig nem is működik” – írta az orvos, akinek a többi budapesti helyen fel sem vették a telefont.

“Fél óráig próbálkoztam ma folyamatosan, sajnos több időm nincs, mert mennem kell dolgozni. Több helyen meg van adva emailcím, bár vannak kétségeim, hogy ha most írok nekik, mikor kapok rá választ – ha kapok egyáltalán.

Az látszik, hogy hiába vannak kiváló szakemberek, hiába küzdenek orvosok, nővérek erejükön felül, a mögöttes adminisztratív, informatikai háttér rendkívül gyenge. Borzasztó nehéz lehet így dolgozniuk, és erről nem ők tehetnek, ők is áldozatai a rendszernek” – vélekedett dr. Novák, aki szerint rossz vicc az, hogy 2021-ben, amikor rengeteg olyan online időpontfoglaló rendszer van, amit lehetne használni, és már rövid idő alatt teljesen beüzemelhető minden egy átlagember számára is, mégsincs nincs online foglalás.

“2021-ben automatizálható rendszerek helyett emberi erővel, diszpécserekkel intézni a foglalást egy rossz vicc, honnan lesz erre humán erőforrás, hogy a rengeteg telefonra és emailre válaszoljanak? Vagy munkahelyteremtés a cél, és közmunkásokat raknak a telefonvonalak végére?” – zárta bejegyzését dr. Novák Hunor.

A gyermekorvos bejegyzéséhez viszont volt olyan, aki ellenpéldaként hozta fel azt, hogy emailben sikerült gyorsan időpontot foglalniuk az oltásra, amit már másnap megkaptak.

Élesben teszteltem, hogyan működik az orvosok koronavírus oltása (protekció, ismerősi segítségkérés nélkül, “átlagos”…

Posted by Dr. Novák Hunor on Tuesday, 5 January 2021